Суперавтомобилите не са масови, но се радват на голям интерес в интернет. Ново проучване разкрива кои са най-популярните електрически хиперколи във виртуалното пространство. Tesla Roadster е на първото място, въпреки многобройните забавяния на дебюта на окончателната му производствена версия.
Първият Tesla Roadster се произвеждаше между 2008 и 2012 г., но вероятно второто поколение е причината за бума в социалните медии. Концепцията се появи през 2017 г. с обещаващи спецификации, но пет години по-късно все още се чака пускането на пазара, което беше отложено за 2023 г. Въпреки това Tesla Roadster има 8,4 милиона търсения в Google, 288 318 хаштага в Instagram и впечатляващите 242 милиона гледания в TikTok за общ резултат на популярност от 10/10 според скорошно проучване на Confused.
Бързият и мощен (1887 к.с.) Rimac Nevera, който вече се произвежда, е на второ място. Хърватският EV е натрупал 2,3 милиона търсения в Google, 4739 хаштага в Instagram и 125 милиона гледания в TikTok. Трябва да се добави обаче и търсенето на Rimac C Two, каквото беше името на концепцията преди производствената версия да бъде кръстена Nevera.
Третото място е заето от друг ограничено сериен и изключително мощен хиперавтомобил - Lotus Evija (1973 к.с.). Популярността на Lotus обаче е значително по-ниска с 829 000 търсения в Google, 11 295 хаштага в Instagram и 18 милиона гледания в TikTok.
Останалите в топ 10 включват Automobili Pininfarina Battista (4-то място), брат на брат на Rimac, Hispano Suiza Carmen Boulogne (5-то място) от Испания, NIO EP9 (6-то място) от Китай, Aspark Owl (7-мо място) от Япония, концепцията MG Cyberster (8-мо място), концепцията Rimac C-Two (9-то място) и Drako GTE (10-то място).
Вижте снимки на суперавтомобилите в галерията