Всяка автоматична скоростна кутия няма да издържи дълго, ако не се поддържа правилно. Има обаче и такива с вродени слабости. За щастие, повече от тях вече са в миналото, а сегашните агрегати с внимателно отношение би трябвало да изкарат поне 200 000 км. Някои дори може да издържат два пъти повече, като, разбира се, някои от основните им компоненти – съединител, втулки и уплътнения, ще бъдат заменени.
Както стана дума, важно е отношението на собственика. И не става дума само за редовна смяна на маслото на скоростните кутии, но и осигуряване на комфортни условия на работа. Стоенето с часове в задръствания, особено в жегите, а също така и резките ускорение влияят негативно на ресурса на траннсмисията.
И все пак има скоростни кутии, които са по-малко жизненоспособни от останалите. При някои проблемите се появяват още на 60 000-80 000 км, докато други изкарват 200 000 км без смяна на масло. В случая ще стане дума за първите – тези, които излизат бързо от строя. Експертите от изданието ZR посочиха 5 такива кутии, както и техните основни слабости.
Петте най-проблемни скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Най-новата версия се поставя на огромен брой модел на Renault (съответно и на Dacia), както и на компактните модели на Citroen и Peugeot, като е съвместна разработка на трите френски компании. Затова и рискът да се попадне на тази скоростна кутия е сериозен. Фърмуерът при нея може да бъде различен, но „болежките“ са общи - главният соленоид се разрушава изключително бързо при прегряване, втулките на вала не изкарват дълго, а електрониката се бъгва редовно.
При някои бройки ситуацията е още по-тежката – в сервиза се оправя едно, но друго почти веднага излиза от строя. Въпреки това, има такива, които не се чупят до 150 000 км. Самият агрегат се използва до 2013 г., като изкара най-много при третото поколение на Clio През 2009 г. се появи и модернизирана версия - също четиристепенна AT8 (DP2 за Renault). Тя е с преработена охладителната система и нов преобразувател на въртящия момент, който не е френски, а е на ZF.
Електрониката беше обучена да поставя кутията в авариен режим при най-малкото прегряване. Тази автоматична скоростна кутия е по-добра във всички отношения, но е и доста капризна. Соленоидите и втулките все още са сред слабите места. Редовното почистване на топлообменника е задължително. Ресурсът на кутията е 200 000 км.