Всяка автоматична скоростна кутия няма да издържи дълго, ако не се поддържа правилно. Има обаче и такива с вродени слабости. За щастие, повече от тях вече са в миналото, а сегашните агрегати с внимателно отношение би трябвало да изкарат поне 200 000 км. Някои дори може да издържат два пъти повече, като, разбира се, някои от основните им компоненти – съединител, втулки и уплътнения, ще бъдат заменени.
Както стана дума, важно е отношението на собственика. И не става дума само за редовна смяна на маслото на скоростните кутии, но и осигуряване на комфортни условия на работа. Стоенето с часове в задръствания, особено в жегите, а също така и резките ускорение влияят негативно на ресурса на траннсмисията.
И все пак има скоростни кутии, които са по-малко жизненоспособни от останалите. При някои проблемите се появяват още на 60 000-80 000 км, докато други изкарват 200 000 км без смяна на масло. В случая ще стане дума за първите – тези, които излизат бързо от строя. Експертите от изданието ZR посочиха 5 такива кутии, както и техните основни слабости.
Петте най-проблемни скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Използва се от 2008 г. на Chevrolet Cruze, Aveo, Cobalt и Orlando, както и на Opel Astra и Mokka. Препоръчва се при избор на автомобил тази кутия да се избягва в комбинация с по-мощни двигател – 1.8, но дори и при 1.6 тя не се справя добре. Основният проблем е високият въртящ момент на мотора, заради което кутия лено прегравя, съединителя изгаря, а преобразувателите на въртящия момент се чупят (до 2010 година).
Освен това тази трансмисия страда от повишени вибрации, бързо износване на втулки и течове на масло. Първите проблеми често започват след 40 000-60 000 км дори и при най-спокойно шофиране. През 2014 г. кутията беше модернизира и ресурсът нарасна до 250 000 км.
Идентични проблеми има и при 6T40 (Chevrolet Cruze, Aveo, Orlando; Opel Astra, Mokka, Zafira, Insignia). Карането по неравни пътища води до чупене на вълнообразната пружина и това е най-честата причина за ремонт.