Всяка автоматична скоростна кутия няма да издържи дълго, ако не се поддържа правилно. Има обаче и такива с вродени слабости. За щастие, повече от тях вече са в миналото, а сегашните агрегати с внимателно отношение би трябвало да изкарат поне 200 000 км. Някои дори може да издържат два пъти повече, като, разбира се, някои от основните им компоненти – съединител, втулки и уплътнения, ще бъдат заменени.
Както стана дума, важно е отношението на собственика. И не става дума само за редовна смяна на маслото на скоростните кутии, но и осигуряване на комфортни условия на работа. Стоенето с часове в задръствания, особено в жегите, а също така и резките ускорение влияят негативно на ресурса на траннсмисията.
И все пак има скоростни кутии, които са по-малко жизненоспособни от останалите. При някои проблемите се появяват още на 60 000-80 000 км, докато други изкарват 200 000 км без смяна на масло. В случая ще стане дума за първите – тези, които излизат бързо от строя. Експертите от изданието ZR посочиха 5 такива кутии, както и техните основни слабости.
Петте най-проблемни скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Тази кутия се среща при всички модели Volvo и Opel (Astra и по-големи), а също така на Citroen и Fiat, както и на някои Saab и Cadillac. Компактният и лек агрегат се произвежда от 2001 до 2018 г., като е претърпял три подобрения.
Основният проблем произтича от факта, че в първите години на автоматичната скоростна кутия се смяташе за необслужваема, което е грешка. Очевидно всички постоянно триещите се повърхности се износват, а продуктите от износване се пренасят по маслените пътища и се натрупват в различни тесни места.
Наличието им в смазката ускорява износването, а самата смазка циркулира трудно. Към това трябва да се добави и неефективен топлообменник. Затова и не е изненадващо, че на много машини първите проблеми се появяват на 100 000 км, а на 150 000 вече има сериозни вибрации и приплъзване. Обикновено първо се налага подмяна на фрикционната накладка на преобразувателя на въртящия момент.