Всяка автоматична скоростна кутия няма да издържи дълго, ако не се поддържа правилно. Има обаче и такива с вродени слабости. За щастие, повече от тях вече са в миналото, а сегашните агрегати с внимателно отношение би трябвало да изкарат поне 200 000 км. Някои дори може да издържат два пъти повече, като, разбира се, някои от основните им компоненти – съединител, втулки и уплътнения, ще бъдат заменени.
Както стана дума, важно е отношението на собственика. И не става дума само за редовна смяна на маслото на скоростните кутии, но и осигуряване на комфортни условия на работа. Стоенето с часове в задръствания, особено в жегите, а също така и резките ускорение влияят негативно на ресурса на траннсмисията.
И все пак има скоростни кутии, които са по-малко жизненоспособни от останалите. При някои проблемите се появяват още на 60 000-80 000 км, докато други изкарват 200 000 км без смяна на масло. В случая ще стане дума за първите – тези, които излизат бързо от строя. Експертите от изданието ZR посочиха 5 такива кутии, както и техните основни слабости.
Петте най-проблемни скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Най-често тази кутия се среща на модели на Nissan, включително Pathfinder и Patrol (до 2016 г.). До 2010 г. тя се срещаше и при повечето Infiniti, въпреки че е доста стара. Трансмисията с 5 предавки се поява за първи път през 2000 г., като е известна още като JR507A и RE5R05A, а на автомобили Hyundai и Kia – като A5SR1 и модифицирана A5SR2 (Sorento до 2009 г., Mohave до 2015 г.).
По принцип това е нормален агрегат, подходящ за двигатели V8, като ресурсът му е 350 000 км. Проблемите са в много чувствителната електроника и повишената непоносимост към агресивно шофиране (от това страда спортният Nissan 350Z). В първите години кутията страдаше от „мозъчни” повреди и изтичане на охлаждаща течност в маслото, но това беше елиминирано.
Остана обаче склонността към прегряване, тъй като продължителните опити за спортно шофиране причиняват изгаряне на масло и бързо разграждане на преобразувателя на въртящия момент и соленоидите. Редовната смяна на работната течност и проверката на нейното ниво е жизненоважна, тъй като ремонтът е много скъп.