Всяка автоматична скоростна кутия няма да издържи дълго, ако не се поддържа правилно. Има обаче и такива с вродени слабости. За щастие, повече от тях вече са в миналото, а сегашните агрегати с внимателно отношение би трябвало да изкарат поне 200 000 км. Някои дори може да издържат два пъти повече, като, разбира се, някои от основните им компоненти – съединител, втулки и уплътнения, ще бъдат заменени.
Както стана дума, важно е отношението на собственика. И не става дума само за редовна смяна на маслото на скоростните кутии, но и осигуряване на комфортни условия на работа. Стоенето с часове в задръствания, особено в жегите, а също така и резките ускорение влияят негативно на ресурса на траннсмисията.
И все пак има скоростни кутии, които са по-малко жизненоспособни от останалите. При някои проблемите се появяват още на 60 000-80 000 км, докато други изкарват 200 000 км без смяна на масло. В случая ще стане дума за първите – тези, които излизат бързо от строя. Експертите от изданието ZR посочиха 5 такива кутии, както и техните основни слабости.
Петте най-проблемни скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Използвана е до 2014 г. на редица популярни модели - BMW (3- и 5-Series, X3, X5, X6) и Audi (A4, Q5), Range Rover и Jaguar. Все още се поставя и на автомобили на други марки – като Ford Ranger, например. Агрегатът е с отлични характеристики и се счита за надеждно, особено след модернизацията му през 2004 г. Изкарва 300 000 км, а понякога и до 500 000 км. При двигатели с ниска мощност ще изкара вечно и точно това е проблемът.
Тази кутия ске поставя на коли с мощни двигатели, които се купуват от хора с активен стил на шофиране. Следователно съединителят за блокиране на преобразувателя на въртящия момент се износва катастрофално бързо, прахът се разпространява в цялата система и разваля соленоидите. Ако не се обърне внимание, маслената помпа също излиза от строя, което моди до „смъртта“ на кутията.
Ръкавите, пластмасовите и гумените части са краткотрайни. Бързо прегрява и мехатрониката, а електронният „мозък“ затъпява.Списъкът с типични неизправности е сериозен, а проблем е, че отделните детайли се сменят само в пълен комплект. И това съответно струва доста скъпо.