Германският производител Audi продължава своята серия от спортни специални модели, като сега идва ред на RS 3. Той получава специална версия „Performance Edition“, която е ограничена до 300 копия и ще бъде доста скъпа.
Audi RS 3 Performance Edition ще се предлага като Sportback и като седан, а производителят твърди, че това е най-мощното серийно RS в историята на модела. Това е и първият автомобил в сегмента, който достига максимална скорост от 300 км/ч - с 10 км/ч повече от производствената версия с RS Dynamic Package plus.
В допълнение, 5-цилиндровият турбо-двигател с характерния си звук сега 407 к.с, които са достъпни между 5700 и 7000 оборота в минута. Максималният въртящ момент от 500 Нм вече е наличен между 2250 и 5700 оборота в минута. Това се постига чрез по-високо налягане при форсиране - големият турбокомпресор с изгорели газове генерира 1,6 бара, което съответства на увеличение от 0,1 бара. Мощността се предава от 7-степенната трансмисия с двоен съединител S tronic, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,8 секунди.
Според Audi, стандартната RS спортна изпускателна система с модифициран централен шумозаглушител и лъскави черни овални накрайници на ауспуха позволява „спортен, здрав звук“. Системата за променливият контрол на изпускателната клапа, която разширява звуковия спектър, е леко адаптирана за RS 3 Performance Edition - в режимите Audi drive select dynamic, RS Performance и RS Torque Rear изпускателните клапи са още отворени, когато са неподвижни, което прави звукът е още по-впечатляващ.
По-твърдите носачи и RS-специфичен тръбен стабилизатор с по-висока скорост на пружиниране осигуряват висока динамика на шофиране и стабилност в стандартното Audi RS 3. При RS 3 Performance Edition е добавено RS спортно окачване с адаптивен контрол на амортисьорите още в стандартното оборудване. То адаптира всеки амортисьор индивидуално и трайно към пътните условия, ситуацията на шофиране и режима, избран в Audi drive select.
В сравнение с предишното RS 3 поколение амортисьорът поема по-силно силите, идващи от от шасито. Следователно управлението е по-здраво. Посредством електромагнитно задействани клапани, които регулират потока на хидравличната течност, необходимите сили на затихване на удара се задават в рамките на 10 милисекунди точно според изискванията на ситуацията на шофиране.
Audi RS 3 Performance Edition използва технология RS Torque Splitter, която повишава стабилността от една страна - например при мокри условия, а от друга страна увеличава пъргавината и осигурява по-малко недозавиване при динамично шофиране. Това се извършва от два електронно управлявани многодискови съединителя, които активно и напълно променливо разпределят въртящия момент между задните колела. Максимум 50% от задвижващата мощност достига до задната ос, като в режим RS Torque Rear понякога тя отива изцяло върху външното колело на завоя. Това позволява дрифтове на затворени писти.
Версията RS 3 Performance Edition стандартно е оборудвана с полуслик гуми Pirelli P Zero Trofeo R – с размер 265/30 на предната ос и 245/35 на задната ос. В съответствие с техните свойства, полусликове са монтирани върху лети алуминиеви джанти. Те са 19-цолови в тъмносив мат, предлагат се ексклузивно за специалния модел, като имат 10 ефектни напречни спици и носят марката RS.
Спирачната система със специално адаптирани характеристики на педала на спирачния усилвател е с 10 кг по-лека и също така по-устойчива на топлина. Специалната версия получава и спортна изпускателна система RS с черни ауспухови накрайници, като пръстените на Audi и надписите RS 3 отпред и отзад също са в черно.
Стандартните матрични LED фарове със затъмнени лайстни и LED задните светлини имат динамичен мигач и са проектирани да се активират отключване и заключване. Дигиталните дневни светлини, които са оформени от 15 LED-сегмента, рисуват „карирания флаг“ от страната на навигатора и 3-0-0 от страната на водача – заради ограничения тираж от 300 бройки и максималната скорост от 300 км/ч.
Освен това има базов светодиод в предните врати като отличителна черта - той проектира надписа „#RS performance“ върху пода до автомобила. За първи път в RS 3 седалките тип „кофа“ се предлагат като стандарт. Използваният материал тук е микрофибърна тъкан Dinamica, като на на страничните подложки той е в комбинация с кожа Perlnappa.
Още снимки на най-мощното и най-бързо Audi RS 3 - вижте в галерията:
Дилърите на Audi вече приемат поръчки за Performance Edition, като цените на Sportback започват от 75 000 евро, а тези на седана – от 77 000 евро. Първите доставки на автомобилите от серията ще бъдат осъществени в началото на 2023 г.