Това, за което се говори в последно време е факт – Audi се разделя окончателно със суперколата си R8 с двигател с вътрешно горене. Ерата на знаменития 5,2-литров FSI V10 отива към края си, като това ще бъде отбелязано със специална версия GT RWD.
Тази кола представлява най-доброто от R8, предлагано до момента, тъй като съчетава мощността на версията Quattro с по-ниското тегло на стандартния модел със задно задвижване. Тя е продължение на специалното издание от 2010 г., като развива мощност от 612 к.с. Те са комбинирани с ново разработена 7-степенна скоростна кутия, която сменя предавките по-бързо от всякога. Максималният въртящ момент от 565 Нм се постига при 6400 об/мин.
За още по-голяма производителност, инженерите от Инголщат са успели да свалят 20 килограма в сравнение със стандартния R8 V10 RWD. Купето със средно разположен двигател сега тежи 1570 килограма, благодарение на „диета“, включваща поръчкови 20-цолови ковани джанти с гуми Michelin Sport Cup 2 и керамични спирачки. Допълнително допринасят за загубата на тегло седалките тип „кофа” и стабилизиращата щанга от подсилена с въглеродни влакна пластмаса (CFRP) на предната ос.
С повече мощност, по-малко тегло и по-бърза скоростна кутия Audi R8 V10 GT RWD ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и до 200 км/ч за 10,1 секунди, преди да достигне максимална скорост от 320 км/ч. Друго предимство на новата версия е възможността да се регулира количеството на въртящия момент, насочен към задната ос, като се избира от един от 7 режима на движение.
За да отличат този автомобил визуално от другите версии на R8, в Audi са затъмнили четирите пръстена и надписа „R8 GT“ отзад. Суперколата получава и нов аеродинамичен бодикит, усъвършенстван в аеродинамичен тунел и изработен от въглеродни влакна, като по този начин преодолява разликата между шосейния модел и няколкото състезателни версии на събрата на Lamborghini Huracan.
Като препратка към към оригиналното R8 GT, финалната серия е боядисана в матов цвят Suzuka Grey. Освен това купувачите могат да изберат цветове Daytona Grey или Tango Red металик. Черният интериор с червени акценти също напомня за R8 GT от 2010 г., докато индивидуално номерирана табелка под скоростния лост отразява ограничената наличност на автомобила.
Както вече стана дума, ще бъдат направени само 333 бройки от тази версия, както беше и при специалното издание на първото поколение. То се предлагаше и като Spyder, но новото ще бъде само купе. Продажбите ще стартират през 2023 г., като в Германия цените на Audi R8 GT със задно задвижване започват от 225 000 евро.
Още снимки на суперколата - вижте в галерията: