IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС иска зарядни станции на всеки 60 км

Държавите трябва да представят национални планове до 2024 г.

С 36 гласа „за“, 2 „против“ и 6 „въздържал се“ Комисията по транспорт и туризъм на Европейския парламент одобри проекта за преразглеждане на директивата за инфраструктура за алтернативни горива Dafi. Новият текст модифицира предложението на Европейската комисия, представено през юли 2021 г., със серия от коригиращи мерки, които звучат като „бъдете бързи“, адресирани до политиците, информира Insideevs.

 

PXL_20220610_103239778-7f02943ea2b353bf

 

Евродепутатите се присъединяват към изпълнителния план на ЕС и искат поне една зарядна станция за електрически автомобили на всеки 60 км по главните пътища на Стария континент. Същото разстояние трябва да бъде гарантирано и за камиони и автобуси, но само в Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). Промяната също така предвижда камионите да имат две специализирани станции в центровете за зареждане до 2028 г. вместо една до 2031 г. Въпреки това ще има изключения в региони, които са по-трудни за инфраструктура, както и на острови и особено сложни пътища.

Що се отнася до водорода, ако Брюксел досега изискваше станция за зареждане с гориво на всеки 150 км до 2031 г., Комисията по транспорта иска повече - една станция, но на всеки 100 км и то до 2028 г.

 

jaguar-i-pace-at-ionity-fast-charging-station-in-uk

 

Следващата стъпка и задача на държавите членки ще бъде да представят национални планове за постигане на целите до 2024 г. Сега проектът ще трябва да се разгледа в пленарната асамблея на Европейския парламент и ако бъде одобрен, ще представлява основата за преговори с държавите-членки за подходящо законодателство, преди да се превърне в регламент, който да се прилага във всички страни от ЕС.

Комисията по транспорт смята също така, че работата на местата за зареждане или бензиностанциите трябва да бъде удобна за потребителя. Цените трябва да бъдат представени прозрачно за kWh или за kg и трябва да е възможно удобно плащане. До 2027 г. трябва да бъдат въведени данни в ЕС относно местата за достъп за алтернативни горива с информация за наличност, време за изчакване и цени на различните станции.

 

 

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Зарядна станция и зарядна колонка не е едно и също.Зарядните станции обикновено са с по няколко колонки, а тези за които се говори в статията не са същите за които говориш ти, а са много по-бързи. Дори в българия от софия до бургас вече има по пет такива зарядни станции в двете посоки с няколко колонки и мощност 150-200 kw, на които 100 км се зареждат за пет-шест минути. А китайците вече зареждат с 480 kw 200 км за 5 минути.
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На 60км. по една станция е много малко. В момента, въпреки че електрическите коли са еденици у нас, гледам много видеа на хора с ел.коли, които се оплакват че трудно намират къде да зареждат, зарядните и без това са малко, но за сметка на това бавни и или ще са заети или развалени. Просто е кошмар с ел.кола да пътуваш на дълъг път. Решението е повече бързи зарядни станции и коли с рейндж минимум 450км. при скорост от 130км.ч.
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кое домакинство не може да си позволи 3000 лв хайде сложи още 1 000 за инфлацията и още 1 000 за монтаж. Знаеш ли кой към момента монтира фотоволтаици като луд? Тези които излязоха на либерализирания пазар и плащат токът по- левче за киловатчас. Въпросът при тях е дали тази година еднократно да дадат примерно 10 000 лв за фотоволтаици или да си платят с тях годишната сметка за тока, който биха произвели тези фотоволтаици. И догодина да дадат още 10 000 лв и така всяка година
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест ми излезе 3000 лв за 3 kw в централа. А ти ми говориш за 6000 лв на киловат? От твоите сметки трябваше да ми излезе 18 000лв?За какво според тебе трябваше да ги дам тези допълнителни 15 000 лв, освен трите които вече съм дал?Тази централа в момента служи само за собствени нужди и с една промяна в настройките може да започне да връща и в мрежата, когато влезе в сила закона за уведомителен режим без излишна бюрокрация. 3kWp произвеждат 3 900kWh/год.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ако знаеш какви глупости говориш. Едни от най-добрите панели са китайски, но моите всъщност са европейски и не мога да кажа, че са по-добри от китайските и са на приблизително същите цени. Разлики в цените почти ще 200 лв за 330 вата панел. Алуминиевите профили са си супер и не ти трябват неръждаеми. Струваха стотина лева за 6.20м. планките и неръждаемите болтове бяха лев и нещо комплектът. Инверторът ми е китайски, 3 kw с ограничител и струваше 840 лв. Общо около 3000 лв с кабелите.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само България ( а ние сме малки ) харчи над 10 млрд за изкопаеми горива НА ГОДИНА ! Дали пък няма пари , а ? И пак плямпайте колко е скъпо да минем на ток
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Не е проста работа ( преди 1 година )
    Тия соларни системи дето ги предлагат нашите фирми в България 10KW за 15 000 не стават за нищо. Ако си мислите че с такава система ще заредите електрическа кола много се лъжете. Това са китайски *** от най ниско качество. Ще е цяло чудо ако изкарат 10 години. Качествените панели струват пари. И за да се направи както трябва струва още пари. Стабилни неръждаеми стойки, отделно помещение където ще стоят акумулаторите и цялата силова електроника. Това са разходи. Някой трябва да го построи.
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Ами яко е но.... ( преди 1 година )
    За направиш примерно 10KW соларна централа за лични нужди основно да си зареждаш колата и да си захранваш някой неща в жилището ще излезе най малко 60 000лв. И за да стане както трябва е хубаво да имаш LiFePO4 акумулатори с капацитет поне три пъти колкото е капацитета на централа тоест 30KWh или 30 броя по 1KW или 15 броя по 2KW Което значи още поне 35 000лв. по сегашните цени. Като добавим и някой допълнителни неща за монтирането отиваме към 100 000 лева. Това чудо няма изплащане!
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тука говорим за огромни инвестиции които са непосилни за обикновени хора. Колко човека в България могат да извадят такива пари да строят собствена соларна централа и да я направят както трябва с батерии и всичко което е нужно за да се постигне максималната ефективност? Един на 1000. Тук каквито централи има построени са направени с цел източване на пари от енергийна система през евро схемата за изкупуване на зеления ток на завишени цени. Никой не ползва тия централи за лични нужди.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Е нали питат ток откъде и на каква цена?Нали твърдят, че цената на тока не можела да падне драстично? Само за една година по днешните цени на тока на борсата си избиваш централата. Сложи и няколко месеца от втората година за да си избиеш и проекта, разрешителните и монтажа, а след това получаваш още 23 години напълно безплатен ток, който можеш да ползваш или да продаваш или подаряваш при излишък.