IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да спасим дизеловите мотори без... дизел

Канадци представиха система, използваща водорода като гориво в класически двигатели

Докато дизелът вече е загубил привлекателността си от миналото при автомобилите заради наложените ограничения и повишените цени на самото гориво, при камионите и автобусите той си остава основен избор. Бъдещето на мобилността с нулеви вредни емисии обаче изисква сериозни промени и наред с електричеството като опция излиза и водородът.


Wesport H2 HPDI


В случая обаче не става въпрос за водородни горивни клетки, а за класическо „гориво“ за двигатели с вътрешно горене. Идеята е на Westport - канадският гигант за алтернативни захранвания, която представи системата си H2 HPDI по време на изложението за товарни превозни средства в Хановер.

Тази технология позволява използването на дизелови двигатели, които обаче ще се движат с водород вместо със стандартното си гориво. Това ще осигури както по-голяма производителност, така и нулеви вредни емисии. И представлява идеално решение за запазването на сегашните големи автомобилни паркове, тъй като те няма да имат нужда от замяна на своите превозни средства.

Според данните, декларирани от компанията, всъщност, ако се захранват със системата H2 HPDI, настоящите дизелови двигатели предлагат до 20% повече въртящ момент и 18% повече мощност, с емисии на CO2, близки до нулата. Всичко това, както споменахме, при запазване на конструкцията на двигателя.

Следователно няма горивни клетки, като водородът, произведен от H2 е със степен на чистота, по-ниска от тази, изисквана от системите с горивни клетки. Съответно, това ефективно намалява инвестициите и води до бързо и реално решение на проблема с вредните емисии.

Wesport H2 HPDI разчита на технология и много компоненти, използвани от системата LNG HPDI, която вече съществува на различни модели товарни превозни средства. Тя използва смес от 60% изкопаем природен газ и 40% биогаз. Сърцето на системата е патентован инжектор с концентричен дизайн с двойна игла, благодарение на който малки количества дизел и големи количества природен газ под високо налягане могат да бъдат доставени в горивната камера, като природният газ се впръсква в края на горивната камера.

Решението, предложено от Westport, е само част от това, което може да предложи водородът като алтернативно гориво. Toyota вече тества два свои модела – Corolla и Yaris, с бензинови двигатели, включително V8 с 450 к.с., разработен от Yamaha, способни да работят с водород.


0 от 500
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо да не стане няма никакъв проблем да се направи комбинация горивна клетка ел.двигател тук говорят за ефективност няма дизел който да бие по кпд ел.двигател.
  • #2
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Защотото масова електрификация няма как да стане. Отделно, електрически камиони няма или са поне 3х по скъпи и не ефективни. И не на последно място - едно не ми става ясно - при употреба на водорд като гориво, което се очетава като доста интерсна алтернатива, говорим за нулеви емисии за ДВГ? Тогава къде е проблема? Или просто като чуете "дизел" и се хващате за старата песен. Това че в България се махат ДПФ и пушат и миришат не значи че навсякъде е така.
  • #1
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Суперумен ( преди 1 година )
    А защо трябва да ги спасяваме