IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как дилъри чупят колите на клиентите по време на сервизни кампании

Подобни повреди са трудно доказуеми и отстраняването им обикновено е за сметка на собственика

Провеждането на т.нар. „сервизни кампании“ е обичайна практика на автомобилните производители. Собствениците на автомобили обаче трябва да бъдат по-внимателни и да не бързат да отидат при първия дилър на който се натъкнат. В противен случай можете да получат сериозни проблеми с колата. Разказваме ви как дилърите могат да счупят колата ви по време на безплатна сервизна акция.


сервиз


Кампаниите за изтегляне се провеждат по различни причини. Това могат да бъдат както грешки при сглобяване, „бъгове“ в електронните системи, така и проблеми с качеството на компонентите. Обикновено собственикът на автомобила е уведомен предварително за кампанията. Той отива при дилъра, оставя колата и чака известно време, докато цялата работа бъде свършена напълно.

Тук започват изненадите. Те възникват поради небрежни майстори, които просто чупят възли и агрегати, а да се докаже това често се оказва доста трудно. Един пресен пример от Германия: Собствениците на BMW 320d отива при дилъра за диагностика и отстраняване на проблем по сервизна акция на EGR системата. Дилърът прави необходимите процедури и казва, че всичко е наред. Разбира се, пари за тази процедура не се взимат. Собственикът обаче случайно вижда, че корпусът на въздушния филтър е монтиран накриво и съобщава това на дилъра. Майсторите коригират всичко и доволният гражданин се прибра вкъщи.

Но след известно време започва да забелязва, че поведението на колата се е променило: започва да губи мощност. От сервиза му казват, че това е друга повреда, за която трябва да плати немалка сума пари. А какво се оказа. Измерванията на стенд в независим сервиз на двигателя показват, че мощността пада с 20 к.с., причината - скъсано гуменото уплътнение на всмукателната тръба. Но най-неприятното е, че и лопатките на турбината бяха огънати. Изглежда, че нещо е паднало върху тях. Решението е, че тръбата и турбината трябва да се сменят. И тъй като е минало много време, не е възможно да се докаже, че повредата е следствие от сервизната акция.

По време на сервизна акция друг германец се оплаква, че след смяна на сензора за въздушен поток и при демонтирането на въздушния филтър монтажните болтове не бяха напълно затегнати. Разбира се, шофьорът първоначално не забеляза това. С течение на времето обаче започва да усеща, че колата се държи странно. Оказва се, че поради редовното засмукване на прашен въздух, дроселовата клапа е запушена с мръсотия и по стените на цилиндъра се появяват драскотини. Но, отново, да се докаже вина на дилъра е невъзможно.


сервиз


И накрая, най-често срещаната сервизна акция във връзка с дефектните еърбегове на Takata е смяната на газовия патрон, който е необходим за правилната работа на въздушната възглавница. В този случай трябва да знаете, че процедурата е доста трудоемка и изисква частично разглобяване на предния панел. Тук често майсторите могат да повредят окабеляването или сензора за вътрешна температура. В резултат на това се получават "бъгове" в работата на климатичната система. Най-вероятно ще трябва да ги отстраните за своя сметка, тъй като търговецът ще се позовава на прекомерно замърсяване на сензора.


0 от 500