IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как дилъри чупят колите на клиентите по време на сервизни кампании

Подобни повреди са трудно доказуеми и отстраняването им обикновено е за сметка на собственика

Провеждането на т.нар. „сервизни кампании“ е обичайна практика на автомобилните производители. Собствениците на автомобили обаче трябва да бъдат по-внимателни и да не бързат да отидат при първия дилър на който се натъкнат. В противен случай можете да получат сериозни проблеми с колата. Разказваме ви как дилърите могат да счупят колата ви по време на безплатна сервизна акция.


сервиз


Кампаниите за изтегляне се провеждат по различни причини. Това могат да бъдат както грешки при сглобяване, „бъгове“ в електронните системи, така и проблеми с качеството на компонентите. Обикновено собственикът на автомобила е уведомен предварително за кампанията. Той отива при дилъра, оставя колата и чака известно време, докато цялата работа бъде свършена напълно.

Тук започват изненадите. Те възникват поради небрежни майстори, които просто чупят възли и агрегати, а да се докаже това често се оказва доста трудно. Един пресен пример от Германия: Собствениците на BMW 320d отива при дилъра за диагностика и отстраняване на проблем по сервизна акция на EGR системата. Дилърът прави необходимите процедури и казва, че всичко е наред. Разбира се, пари за тази процедура не се взимат. Собственикът обаче случайно вижда, че корпусът на въздушния филтър е монтиран накриво и съобщава това на дилъра. Майсторите коригират всичко и доволният гражданин се прибра вкъщи.

Но след известно време започва да забелязва, че поведението на колата се е променило: започва да губи мощност. От сервиза му казват, че това е друга повреда, за която трябва да плати немалка сума пари. А какво се оказа. Измерванията на стенд в независим сервиз на двигателя показват, че мощността пада с 20 к.с., причината - скъсано гуменото уплътнение на всмукателната тръба. Но най-неприятното е, че и лопатките на турбината бяха огънати. Изглежда, че нещо е паднало върху тях. Решението е, че тръбата и турбината трябва да се сменят. И тъй като е минало много време, не е възможно да се докаже, че повредата е следствие от сервизната акция.

По време на сервизна акция друг германец се оплаква, че след смяна на сензора за въздушен поток и при демонтирането на въздушния филтър монтажните болтове не бяха напълно затегнати. Разбира се, шофьорът първоначално не забеляза това. С течение на времето обаче започва да усеща, че колата се държи странно. Оказва се, че поради редовното засмукване на прашен въздух, дроселовата клапа е запушена с мръсотия и по стените на цилиндъра се появяват драскотини. Но, отново, да се докаже вина на дилъра е невъзможно.


сервиз


И накрая, най-често срещаната сервизна акция във връзка с дефектните еърбегове на Takata е смяната на газовия патрон, който е необходим за правилната работа на въздушната възглавница. В този случай трябва да знаете, че процедурата е доста трудоемка и изисква частично разглобяване на предния панел. Тук често майсторите могат да повредят окабеляването или сензора за вътрешна температура. В резултат на това се получават "бъгове" в работата на климатичната система. Най-вероятно ще трябва да ги отстраните за своя сметка, тъй като търговецът ще се позовава на прекомерно замърсяване на сензора.


0 от 500
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Пострадал ( преди 1 година )
    М-кар Плевен.Пълни негодници.От собствен опит го казвам.
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 17,сложих по погрешка минус,така че съжалявам,от мен като компеснация 2 ++
  • #18
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 14,пълни простоий,аз от 18 години ходя само във фирмен сервиз и проблеми не съм имал,за разлика от преди,където отидеш за едно, а след него из невиделица се появява второ,трето и т.н.,абе големи патила.Откакто посещавам фирмен сервиз грижи нямам.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 10,на мен също ми издават фактура при посещението в оторизирания сервиз и никога не съм имал проблеми.В началото им казвах,че не ми трябват тези фактури,но ми обясниха любезно,че това е гаранция от 1 година и за това ги пазя някой вече дори повече от година,а бе просто архив.Заради това съм много доволен от фирмения сервиз където ходя вече с втора нова кола от 18 години.
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Иво ( преди 1 година )
    И им изяждат солетите. Ба.и и глупостите.
  • #15
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Brudleyp ( преди 1 година )
    А бе Руменчо, като си слагаш името на това текстче, виж там малко да не е превеждано толкова грозно. Толкова па да не ви пука какво качвате, дееа, важното е материал да се трупа.Смениха ми на Пасадеца гаранционен цялата изпускателна система на третата година. Оплаквания от гаранционния сервиз нямам. Но не схванах тезата на текстчето, защото сякаш се преплитат две нишки - едната, че т.нар. майстори го правят нарочно и другата, че са мърльовци и некадърници. Объркан съм. Може и от превода да е.
  • #14
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Един познат отиде да му сменят масло и филтър в кварталния сервиз, взеха му 70евро, след 2 дена му викам да погледнем как е нивото и щеката черна. Обяснението на измамника беше че видиш ли то филтър не се сменял всеки път.
  • #13
    25 rate up comment 18 rate down comment
    Шофьор ( преди 1 година )
    Умните собственици, никога не посещават "фирмените" сервизи, дори и мпс-та им да са в гаранция. Колкото повече избягваш "фирмен" сервиз, толкова по-здраво и работещо МПС имаш.
  • #12
    15 rate up comment 0 rate down comment
    digigi ( преди 1 година )
    В Англия е редовен номер, наскоро си изпатих в Ауди. После разбрах че в Мерцедес също правят такива неща обикновено на полунови автомобили. Не сменят дори и маслото на и някои от филтрите които не могат да се проверят лесно дали са сменяни. Новите автомобили нямати щека дори да си видиш маслото..., а възд.филтър лесно лесно не може да се види дори дали е сменян защото не всеки знае как да разглобява 5мин за да стигне до него..Така че внимавайте..
  • #11
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Курци ( преди 1 година )
    Редовен номер им е.Пробиха ми меката връзка на изпускателната система умишлено,най вероятно с отвертка,замениха я с нова за което си платих като поп.Показаха ми я, нямаше нагар около дупката съвсем прясно направена пък и аз щях да забележа различният звук.Винаги си отварят допълнително работа а на мен допълнителна сметка