Преди няколко години Renault разбуни духовете, като изведнъж реши да направи третото поколение на своето Twingo със задно разположен двигател. В интерес на истината този трицилиндров агрегат е малко по-напред от задната ос, тоест не е по класическата схема за задноразположените мотори. Но все пак е доста смела конструкция в наши дни, когато подобна комбинация при малка градска кола е абсолютна рядкост.
През 50-те и 60-те години обаче нещата стояха по съвсем друг начин. Големият пазарен успех на "костенурката" на Volkswagen роди множество последователи с двигатели отзад, производство на Fiat, BMW, Goggomobil, Hillman, NSU, Simca и дори Skodа. А също и няколко модела на Renault, които оцеляха чак до 70-те и дори господстваха в ралитата и по състезателните писти. Eдин от тях всъщност донесе и първия голям глобален успех на френската компания. Ето неговата история.
11 любопитни факта за Renault Dauphine Gordini (ГАЛЕРИЯ):
От днешна гледна точка Dauphine Gordini не впечатлява кой знае колко: то развива скромните 27 киловата мощност (37 конски сили) вместо 22-ата на стандартния Dauphine, което не е кой знае какво подобрение. През 1962 американското
Road & Track тества Dauphine Gordini и с известно презрение отбелязва твърде скромната му максимална скорост от 129 км/ч и факта, че ускорението от място до 100 км/ч отнема 22.3 секунди.