Преди няколко години Renault разбуни духовете, като изведнъж реши да направи третото поколение на своето Twingo със задно разположен двигател. В интерес на истината този трицилиндров агрегат е малко по-напред от задната ос, тоест не е по класическата схема за задноразположените мотори. Но все пак е доста смела конструкция в наши дни, когато подобна комбинация при малка градска кола е абсолютна рядкост.
През 50-те и 60-те години обаче нещата стояха по съвсем друг начин. Големият пазарен успех на "костенурката" на Volkswagen роди множество последователи с двигатели отзад, производство на Fiat, BMW, Goggomobil, Hillman, NSU, Simca и дори Skodа. А също и няколко модела на Renault, които оцеляха чак до 70-те и дори господстваха в ралитата и по състезателните писти. Eдин от тях всъщност донесе и първия голям глобален успех на френската компания. Ето неговата история.
11 любопитни факта за Renault Dauphine Gordini (ГАЛЕРИЯ):
Но за Европа, където по това време властват модели като "костенурката" и Isetta, това си е истинска спортна кола, с дискови спирачки на четирите колела и с директно управление. В завой задницата е пословично палава, но въпреки това Dauphine Gordini успява да спечели три от най-легендарните ралита на Стария континент по онова време (Tulip Rally - 1957, Monte Carlo Rally - 1958, Alpine Rally - 1959), и доминира в своя клас в Mille Miglia и по пистовите състезания.