Една от най-старите компании в автомобилния свят е в процес на трансформация, граничещ с революция - или Renaultlution, както я нарича новият шеф Лука де Мео. На 31 август групата Renault ще представи пред журналисти два от най-ключовите си модели за близкото бъдеще - наследника на Megane и изцяло нова Dacia. Само времето ще покаже дали те и останалите подготвяни новости ще успеят да изпълнят амбициозните цели на Де Мео. Но поводът е удобен да си припомним историята на една от най-популярните европейски марки - включително и някои недотам познати моменти от нея.
25 факта за Renault, които малцина знаят (ГАЛЕРИЯ):
Основана е преди 122 години... или 123
Renault е всъщност една от малкото автомобилни компании, за които можем да кажем с пълна точност кога е основана: на 25 февруари 1899 година, преди обяд, когато тримата братя Марсел, Фернан и Луи Рено регистрират компанията Renault Freres.
Първата кола на Renault, наречена Voiturette, обаче е по-стара - тя е създадена от Луи през 1898, на базата на De Dion-Bouton, който младият изобретател подобрява със създадената от него карданна предавка. Луи се обзалага с приятели, че по стръмните улици към Монмартр творението му ще изпревари с лекота автомобил със стандартната за онова време велосипедна предавка с верига. Печели баса и тогава се обръща за помощ към по-големите си братя, натрупали опит в бащиния им текстилен бизнес.
Централата на компанията е в парижкото предградие Булон-Бийанкур - където впрочем се намира и до ден-днешен. В Бийанкур между другото е погребана Мина Тодорова, любимата на Яворов.
Renault е всъщност една от малкото автомобилни компании, за които можем да кажем с пълна точност кога е основана: на 25 февруари 1899 година, преди обяд, когато тримата братя Марсел, Фернан и Луи Рено регистрират компанията Renault Freres.
Първата кола на Renault, наречена Voiturette, обаче е по-стара - тя е създадена от Луи през 1898, на базата на De Dion-Bouton, който младият изобретател подобрява със създадената от него карданна предавка. Луи се обзалага с приятели, че по стръмните улици към Монмартр творението му ще изпревари с лекота автомобил със стандартната за онова време велосипедна предавка с верига. Печели баса и тогава се обръща за помощ към по-големите си братя, натрупали опит в бащиния им текстилен бизнес.
Централата на компанията е в парижкото предградие Булон-Бийанкур - където впрочем се намира и до ден-днешен. В Бийанкур между другото е погребана Мина Тодорова, любимата на Яворов.