Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Провал ли беше появата на Renault Fuego?

Най-голямото прегрешение на модела е и неговото основно качество - това, че е изпреварил своето време

Провал ли беше появата на Renault Fuego?

Renault Fuego е наследникът на успешните седемдесетарски купета на Renault - R15 и R17. Моделът може да се разглежда и като предшественика на модерното Renault Laguna Coupe. Най-просто казано обаче, Fuego е Coupe автомобил с две врати и място за четирима пътници.

Провал ли беше появата на Renault Fuego?

Производството на Fuego започва през 1979 в Мобьож, Франция, а година по-късно още две фабрики на Renault били ангажирани със сглобяването на модела - още една във Франция и една в Паленсия, Испания. Европейското производство продължило до 1986, а конвейерите в Аржентина продължили да работят по Fuego чак до 1995.

Fuego е базиран на седана Renault 18 и използва неговата платформа, откъдето идва и предно разположеният двигател, задвижващ предните колела. Двата автомобила имат един и същи под на купето и ползват едни и същи двигатели, но въпреки това окачването на Fuego е по-различно и е взето от по-голямото Renault 20. То използва два незвисими MacPherson амортисьора с пружини, както и стабилизираща щанга, която намалява наклоняването на купето в завой.

Провал ли беше появата на Renault Fuego?

Renault Fuego се е предлагало с общо шест различни мотора, в зависимост от съответния пазар - от 1.4-литров атмосферен бензинов мотор, през 1.6 турбо, до 2.2-литровия атмосферен бензин. Моделът се е предлагал също така с дизелови агрегати, а независимо от конкретния двигател, клиентите са можели да избират между механична и автоматична трансмисия.

Провал ли беше появата на Renault Fuego?

Основният проблем на Renault Fuego е в неговата сгрешена концепция. Автомобилът е замислен като спортен, но в същото време, за разлика от всички негови конкуренти през 80-те, той е имал предно предаване. Именно това е и най-голямата грешка, която Renault допуска със своето компактно купе.

Освен това, когато автомобилът е лансиран в Щатите под марката American Motors Corporation (AMC), рекламите му са свързвани с шампиона от Формула 1 Ален Прост, както и с опита на Renault в най-престижния пистов шампионат на планетата. Проблемът бил в това, че Fuego бил дяволски бавен автомобил, за разлика от болидите във Формула 1.

Провал ли беше появата на Renault Fuego?

Дори турбо версията на модела ускорявала до 100 км/ч за повече от 10 секунди, което дори преди три десетилетия било много бавно. Максималната скорост от 177 км/ч също не била по никакъв начин впечатляваща, а отгоре на всичко, поведението на технични отсечки със завои, където спортните автомобили обикновено се чувстват у дома си, било меко казано компромисно. Пък и кой спортен автомобил през 80-те е имал барабанни задни спирачки? Е, Fuego е имал именно такива.

От Renault се опитали да подобрят автомобила с представянето на фейслифт през 1984, когато дебютирал и 2.2-литровият двигател със...110 к.с. - или само 3 к.с. повече от американската спецификация на Fuego Turbo. Това направило турбинирания двигател излишен, а клиентите се почувствали объркани - защо някой би платил няколко хилядарки отгоре, за да получи автомобил само с няколко конски сили повече.

Провал ли беше появата на Renault Fuego?

Скоро след излизането си на пазара, Fuego си спечелил репутацията на нежелан автомобил. Основна причина за това е, че въпреки иновациите (отключване/заключване с дистанционно, управление на аудио системата от волана и др.) Fuego имал доста проблеми с надеждността. Резервни части пък се намирали трудно, което допълнително отказало хората да купуват модела.

Все пак, много хора продължават да обожават Fuego. Те смятат, че причината за неговия провал на пазара е именно и неговото най-голямо качество - фактът, че автомобилът е изпреварил времето си. Renault са известни с “изобретяването” на нови класове. Така например, французите основават класа на семейния хечбек, представяйки R16 през 1965. Впоследствие те предлагат на вниманието ни първото в света супермини, в лицето на R5. Пък и именно френската компания разширява употребата на предно задвижване в гамата си, години преди конкурентите й да сторят същото.

Да, съперниците на Fuego имали забавно  задно предаване, но до края на живота на френския модел, всички тези коли били заменени от нови модели с предни задвижващи колела. От Renault знаели в коя посока духа вятърът на промяната. Да, Fuego не бил особено забавен за каране, но пък изглеждал страхотно за времето си. А това е едно от задължителните качества на всяко спортно купе.








Снимки: Renault
 

0 от 500
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    глокти ( преди 1 година )
    Авторът (преписвача) на тази статия и представа си няма какви глупости е написал.Fuego Turbo е с мощност 132 конски сили има дискови спирачки(не барабанни)отзад и предното окачване и задното окачване са от рено 18.Предното окачване е същото и на Esace 1 фаза и частите са все още могат да се намерят.На снимката е показан 2.0 л. мотор който няма абсолютно нищо общо с 1.6 л. с и без турбо.Карал съм турбо версията повече от 5 години.Уникално бърза кола и през 2000г правеше всички на старт смешни.
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Ммм ( преди 1 година )
    Има нещо сбъркано с данните, 2 литровият двигател с 110 к.с. има максимална скорост от 185 км.ч. данните от 177 км.ч. са за модела в САЩ и тогава не много автомобили са можели да развиват посочената скорост в САЩ, там има огромни по обем двигатели и много цилиндри, а като им погледнеш скоростта е някакви мижави 160 - 180 км.ч. Надежността не е най- големият проблем на Рено като цяло, а за ремонтопригодност колегата да не намесва кварталните майстори.Все едно джипи със специалист.
  • #11
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Имам 307 цц, крушките на двата фара съм сменял, друго не съм свалял освен по една капачка. Твоят майстор сигур предпочита Кайени, направо да вади фара.....
  • #10
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Проблемът не е нито уссорението, нето скоростта, а надеждността. За съжаление точно тя проваля Рено. Вадят страхотни модели, много добри показатели, но все се чупи, разваля и не е ремонтно пригодно. Имам приятел монтьор, който ми е казвал, че за френските коли взема двойно. Направени са така, че да не се хващаш да е правиш. Веднага ви давам пример с болтовете и гайките. Всеки детайл се затяга с няколко по размер гаечни ключа. Изнервящо е.Да не говорим,че лампа на фар да смениш разглабяш предница
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Шушумига ( преди 1 година )
    За времето си беше прекрасен автомобил!Имах го за две години(купих го 22 годишно),и след две години душманско каране го продадох в прекрасно здраве...След това една 10 годишна ”деветнайска нова маска” ме трови 4 години...и приключих с тая марка!
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И на мен много ми харесва. ние така и така сме по-бананова република от Аржентина, ако можеше да вземем лиценза от тях и да почнем да си го произвеждаме с удоволствие бих си купил!
  • #7
    6 rate up comment 14 rate down comment
    В заключение ( преди 1 година )
    Фуегото в сравнение с ладички и москвета навремето изглеждаше така както сега почти всички модерни коли изглеждат в сравнение с рено.
  • #6
    4 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "1984, когато дебютирал и 2.2-литровият двигател със...110 к.с." Ха,ха и кое му е било адекватното? По това време останалите правеха от същата кубатура, че дори и по малка с 50% кс отгоре Пълна скръб
  • #5
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    много много красив автомобил за съжаление много малко са останали в движение
  • #4
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Никола ( преди 1 година )
    Фуего-то изглеждаше страхотно навремето на фона на останалите модели , двигатели от 110кс си беше нещо доста мощно , а 177км/ч и 10сек до 100 супер постижение . За Америка с техните 6-7литрови мотори може и да е било смешно малко , но за Европа си беше отличен резултат. Факта , че се произвеждаше 7години го доказва , толкова е жизнения цикъл на един модел и изобщо не е никакъв провал.