През юни 1990 г. Renault представя на света наследника на вечното Renault 5: новото и революционно Clio. Тридесет години по-късно и след пет поколения, малкият градски автомобил все още е еталон в сегмента В и продължава да трупа успехи. Миналия месец Clio V беше вторият най-продаван автомобил на френския пазар. Дълги години той държеше първата позиция, но бе изпреварен от Peugeot 208. В тази галерия Motor представя любопитни факти от трите десетилетия развитие на Renault Clio, който е един от най-често срещаните модели по пътищата не само на Франция.
Необикновено име
Името на Clio идва от древногръцката митология. Така се казва музата на историята, дъщерята на Зевс и на богинята на паметта Мнемозина. За "оригиналната" идея моделът трябва да благодари на Пиер Доса - директора за връзките с обществеността в завода на Renault в Нормандия.
Малцина обаче знаят, че Clio също се превръща в отправна точка за новата номенклатура на имената на повечето съвременни модели на Renault. С появата на градския автомобил през 1990 г., компанията започва да изоставя обичайните по това време цифрови обозначения. Така Renault 5, 19, 21 и 25 остават в миналото и на тяхно място в гамата постепенно се появяват Twingo, Mеgane, Safrane и Laguna.
Името на Clio идва от древногръцката митология. Така се казва музата на историята, дъщерята на Зевс и на богинята на паметта Мнемозина. За "оригиналната" идея моделът трябва да благодари на Пиер Доса - директора за връзките с обществеността в завода на Renault в Нормандия.
Малцина обаче знаят, че Clio също се превръща в отправна точка за новата номенклатура на имената на повечето съвременни модели на Renault. С появата на градския автомобил през 1990 г., компанията започва да изоставя обичайните по това време цифрови обозначения. Така Renault 5, 19, 21 и 25 остават в миналото и на тяхно място в гамата постепенно се появяват Twingo, Mеgane, Safrane и Laguna.
Снимки: Motor