Eдва ли има друга толкова благоприятна епоха за суперколите от 90-те години. Много фактори се обединиха, за да доведат до истински бум на свръхспортните автомобили.
Чешката Tatra MTX - високо оценена от критиката, но преследвана от лош късмет
Първо, краят на Студената война отвори много граници и създаде нови клиенти сред новоизпечените милионери от Източния блок и Китай. Второ, технологичният напредък и конкуренцията от 80-те започнаха да дават плод. И трето, заради особените правила на различните GT серии повечето компании бяха принудени да създават и "цивилни" версии на състезателните си машини. В крайна сметка много от суперколите на 90-те се провалиха с гръм и трясък и днес сме позабравили дори имената на производителите им. Но дори само един бърз поглед към тях показва, че си струва да си ги припомним.
20 забравени суперколи от 90-те години (ГАЛЕРИЯ):
Онези от нас, които са отраснали през 80-те, помнят тази марка най-вече като картинка от дъвките Turbo. Но вероятно и те не знаят много повече за Isdera, която всъщност бе германска компания за суперспортни автомобили от Саарската област. През 90-те Isdera искаше да надгради успеха на Spyder и Imperator с нов, по-мощен модел, и създаде Commendatore. Със същия V12 от Mercedes, който по-късно бе вграждан и в Pagani Zonda, тази кола имаше доста солидните за епохата 414 конски сили, и отварящи се нагоре врати в добавка. Но твърде сложният дизайн увеличи много разходите и накрая компанията фалира. Само две бройки от Commendatore бяха произведени.