IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Fuego: провал или просто твърде изпреварило времето си?

Нещата, заради които френското купе е подигравано, стават масови само няколко години по-късно

Renault Fuego е наследникът на успешните седемдесетарски купета на Renault - R15 и R17. Моделът може да се разглежда и като предшественик на малко по-модерното Renault Laguna Coupe. Най-просто казано обаче, Fuego е Coupe автомобил с две врати и място за четирима пътници.
  
  
Провал ли беше появата на Renault Fuego?
 
   
Производството на Fuego започва през 1979 в Мобьож, Франция, а година по-късно още две фабрики на Renault били ангажирани със сглобяването на модела - още една във Франция и една в Паленсия, Испания. Европейското производство продължило до 1986, а конвейерите в Аржентина продължили да работят по Fuego чак до 1995.

Fuego е базиран на седана Renault 18 и използва неговата платформа, откъдето идва и предно разположеният двигател, задвижващ предните колела. Двата автомобила имат един и същи под на купето и ползват едни и същи двигатели, но въпреки това окачването на Fuego е по-различно и е взето от по-голямото Renault 20. То използва два незвисими MacPherson амортисьора с пружини, както и стабилизираща щанга, която намалява наклоняването на купето в завой.
  
   
Провал ли беше появата на Renault Fuego?
  
  
Renault Fuego се предлага с общо шест различни мотора, в зависимост от съответния пазар - от 1.4-литров атмосферен бензинов мотор, през 1.6 турбо, до 2.2-литровия атмосферен бензин. Моделът се е предлагал също така с дизелови агрегати, а независимо от конкретния двигател, клиентите са можели да избират между механична и автоматична трансмисия.
  
   
Провал ли беше появата на Renault Fuego?
  
    
Основният проблем на Renault Fuego е в неговата сгрешена концепция. Автомобилът е замислен като спортен, но в същото време, за разлика от всички негови конкуренти през 80-те, той е с предно предаване. Именно това е и най-голямата грешка, която Renault допуска със своето компактно купе.

Освен това, когато автомобилът е лансиран в Щатите под марката American Motors Corporation (AMC), рекламите му са свързвани с шампиона от Формула 1 Ален Прост, както и с опита на Renault в най-престижния пистов шампионат на планетата. Проблемът е в това, че Fuego бил дяволски бавен автомобил, за разлика от болидите във Формула 1.
  
   
Провал ли беше появата на Renault Fuego?
  
   
Дори турбо версията на модела ускорява до 100 км/ч за повече от 10 секунди, което дори преди три десетилетия е било много бавно. Максималната скорост от 177 км/ч също по никакъв начин не е впечатляваща, а отгоре на всичко, поведението на технични отсечки със завои, където спортните автомобили обикновено се чувстват у дома си, е меко казано компромисно. Пък и кой спортен автомобил през 80-те е имал барабанни задни спирачки? Е, Fuego е имал именно такива.

От Renault се опитали да подобрят автомобила с представянето на фейслифт през 1984, когато дебютирал и 2.2-литровият двигател със...110 к.с. - или само 3 к.с. повече от американската спецификация на Fuego Turbo. Това направило турбинирания двигател излишен, а клиентите се почувствали объркани - защо някой би платил няколко хилядарки отгоре, за да получи автомобил само с няколко конски сили повече.
   
   
Провал ли беше появата на Renault Fuego?
  

    
Скоро след излизането си на пазара, Fuego си спечелил репутацията на нежелан автомобил. Основна причина за това е, че въпреки иновациите (отключване/заключване с дистанционно, управление на аудио системата от волана и др.) Fuego имал доста проблеми с надеждността. Резервни части пък се намирали трудно, което допълнително отказало хората да купуват модела.

Все пак, много хора продължават да обожават Fuego. Те смятат, че причината за неговия провал на пазара е именно и неговото най-голямо качество - фактът, че автомобилът е изпреварил времето си. Renault са известни с “изобретяването” на нови класове. Така например, французите основават класа на семейния хечбек, представяйки R16 през 1965. Впоследствие те предлагат на вниманието ни първото в света супермини, в лицето на R5. Пък и именно френската компания разширява употребата на предно задвижване в гамата си, години преди конкурентите й да сторят същото.

Да, съперниците на Fuego имали забавно  задно предаване, но до края на живота на френския модел, всички тези коли били заменени от нови модели с предни задвижващи колела. От Renault знаели в коя посока духа вятърът на промяната. Да, Fuego не бил особено забавен за каране, но пък изглеждал страхотно за времето си. А това е едно от задължителните качества на всяко спортно купе.



Снимки: Renault

0 от 500
  • #5
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    много много красив автомобил за съжаление много малко са останали в движение
  • #4
    31 rate up comment 5 rate down comment
    Никола ( преди 7 години )
    Фуего-то изглеждаше страхотно навремето на фона на останалите модели , двигатели от 110кс си беше нещо доста мощно , а 177км/ч и 10сек до 100 супер постижение . За Америка с техните 6-7литрови мотори може и да е било смешно малко , но за Европа си беше отличен резултат. Факта , че се произвеждаше 7години го доказва , толкова е жизнения цикъл на един модел и изобщо не е никакъв провал.
  • #3
    55 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Страхотен автомобил. Спомням си го от времената соц-а. На фона на останалите жигулетки и 'полонез'-и - Рено. звучеше гордо. Ама днес е разглезена работа - ако не е поне бмв хикс 5-ца - не става.
  • #2
    54 rate up comment 6 rate down comment
    тираджия ( преди 7 години )
    до долнияпровал е и това, че разни пубери и хора с много комплекси се допускат да пишат във форума.как издържате да се дразните денонощно?
  • #1
    17 rate up comment 57 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Появата на Рено като цяло си е провал...Какво остава за конкретни модели Рено...