Преди няколко години Renault разбуни духовете, като изведнъж реши да направи третото поколение на своето Twingo със задно разположен двигател. В интерес на истината този трицилиндров агрегат е малко по-напред от задната ос, тоест не е по класическата схема за задноразположените мотори. Но все пак е доста смела конструкция в наши дни, когато подобна комбинация при малка градска кола е абсолютна рядкост.
През 50-те и 60-те години обаче нещата стояха по съвсем друг начин. Големият пазарен успех на "костенурката" на Volkswagen роди множество последователи с двигатели отзад, производство на Fiat, BMW, Goggomobil, Hillman, NSU, Simca и дори Skodа. А също и няколко модела на Renault, които оцеляха чак до 70-те и дори господстваха в ралитата и по състезателните писти. Eдин от тях всъщност донесе и първия голям глобален успех на френската компания. Ето неговата история.
11 любопитни факта за Renault Dauphine Gordini (ГАЛЕРИЯ):
Роденият в Италия Гордини се прочува като състезател за отбора на Fiat, преди през 1952 да създаде свой собствен бизнес във Франция. Наричат го Магьосника заради необикновения му усет към моторния тунинг. От партньорството на Гордини и френската компания ще се роди легендарното поделение Renault Sport.
НА СНИМКАТА: Амедео (Амеде) Гордини като състезател на Fiat