IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шеф на Toyota: Пазарът не е готов за масова електрификация

Посочените проблеми са добре познати – висока цена и липса на инфраструктура за зареждане

Toyota е един от големите производители на автомобили, които подхождат по-предпазливо към пълната електрификация. Сега съмнения в нея изрази Джак Холис, изпълнителен вицепрезидент по продажбите на Toyota Motor North America, според когото потребителското търсене все още не е достатъчно за масово въвеждане на електрически превозни средства.


Toyota


„Не мисля, че пазарът е готов. Не мисля, че инфраструктурата също е готова. Електромобилите все още са твърде скъпи за масовия потребител, така че масовото им приемане просто е невъзможно към този момент“, категоричен е Холис.

Toyota наскоро пусна първия си изцяло електрически модели – кросоувъра bZ4X и обяви излизането на още няколко коли, задвижвани само на ток. Въпреки това, компанията е подложена на сериозни критики, че се отдалечава от пълната забрана на автомобили с двигатели с вътрешното горене.


Toyota


Данните за продажбите на нови автомобили в САЩ показват, че електрическите превозни средства представляват 5,2% от сделките през първата половина на годината, което е увеличение спрямо 2,5% през 2021 г. Шефът на северноамериканското подразделение на марката обаче посочва, че са минали 25 години, откакто хибридът е бил представен на масовия пазар и че през това време колите са такова задвижване в САЩ са под 10%.

„Отне цели 25 години на хибридните превозни средства да достигна близо 10% пазарен дял и да бъдат достъпни. Клиентите просто не се нуждаят от електрически превозни средства в количествата, които властите искат да постигнат. Посочват се 30% и дори 40%, при това в най-кратки срокове. Потребителите просто не искат това“, категоричен е Холис.

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До11 ( преди 1 година )
    Така е, казали са го хората. Както са казали че на сила хубост не става, има подобна поговорка, че акъл насила не може да се даде. Очевидно знанията ти за електромобилите се простират до постиженията на Toyota. Тесла в момента произвеждат батерии с живот еквивалентен на 3,5 милиона километра. Наистина ли твърдиш че ги минаваш за от 5 до 8 години и не ти стигат? Още преди три години направиха тест, в който модел 3 измина в Германия 2780 км за 24 часа. По повече ли изминаваш на денонощие?
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А като говориш за евродирективи, тезата на Toyota за Европа въобще не важи, защото и в Европа пазарния дял на хибридите е 10%, но електромобилите вече ги изпреварват по продажби, въпреки че хибридите имат 25-годишна преднина. Тоест пазарът им се изплъзва от ръцете и затова реват. Оказва се, че са поели по грешен път и са хвърлили време сили и средства в грешни технологии.
  • #11
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Хората са го казали ( преди 1 година )
    Насила хубост не става! Пазарът (клиентите) решават дали един продукт/технология да бъде успешен или не. При електрическите коли явно технологията все още не е достатъчно добра за да бъде масова. На първо място идва краткия живот на батерията. Бавно се зарежда, бързо се изтощава и след 5-8 години ежедневна употреба е за изхвърляне. Електрическите коли ще станат масови чак когато наистина станат по добри от тези с ДВГ. Тоест да имат по голям пробег, по бързо зареждане и по дълъг живот.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Не забравяй, че статията е написана за Щатите, а там евростандартите не важат. Въпреки това хората си купуват електромобилите, като Тесла държи 70% пазарен дял, а вече трета година само за тесла не се дават субсидии, а на останалите марки дават по 7500 долара за покупка на електромобил. Тоест и заради субсидиите не е. Там бензина е евтин и въпреки това им излиза по-евтино да карат електромобили особено ако минават по повече километри на година, а не градско. Няма проблеми по магистралите.
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Чакам сериозен стимул (който да свежда цената до такава на нормален автомобил) и мрежа от безплатни станции в кварталите или помощ за изграждане на ел.станция и тогава може и да се замисля.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    4 до 7 ( преди 1 година )
    Да принуден е малко силна дума с случая, но да кажем порядъчно стимулирани. Иначе си прав, че ако нямат парите колкото и да ги принуждават няма да ги купят.
  • #7
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Не мисля, че някой се чувства принуден да купи нещо, което е доста по-скъпо. Някои сигурно са повлияни от течението, но повечето според мен просто се съсредоточават върху предимствата, а не върху недостатъците на електрическите коли. И могат да си го позволят не на последно място.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    700 л гориво при среден разход 8/100 са ти 9к км. И то ако приемем че електричката не помирисва публична зарядна станция. Защото иначе при разход от порядъка на 15кВ/100 това са ти към 15лв/100, срещу 25лв/100 при сегашната кожодерия.
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Отделно електричките имат смисъл в малко по-специфичен случай - имаш гараж, не караш много магистрала, а имаш много ходене в центъра на града. Тоест не са смислени за всеки. И икономически са трудно оправдаеми - един хеч в С сегмент ел ти започва от 70-80к а ДВГ от 40к. Имаш каско х2 и по-висока лихва ако е на лизинг. Само каското може да ти удари 2500 на година горница. Сложи 200 лв по-евтино обслужване и 200 лв данъци и за някоя синя зона и ти останаха пари за 700л гориво.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до 1 ( преди 1 година )
    Да в момента имат голям ръст, но пазарната и политическа ситуации са сложни и не е сигурно къде е причината - високите цени на горивата ли е, недостига на коли като цяло ли е, страх от неясните изисквания за бъдещите евростандарти ли е, или защото хората наистина вярват в тях, харесват ги и ги искат. В смисъл дали хората се чувстват притиснати да ги купуват или наистина искат да ги купят?