IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Съюзът на Toyota със Subaru става още по-силен

„Toyotabaru” продължава развитието си в ерата на електрификация

Двата японски автомобилни производителя Toyota и Subaru започнаха да си сътрудничат в началото на 2000-те години, а сега техният съюз става още по-силен. И заслуга за това има електрификацията на автомобилната индустрия, която влиза в нов етап от развитието си.


Subaru - Toyota


Още от самото началото – когато Toyota закупи за първи път дял от Subaru, се оказа, че двата партньора могат да си бъдат много полезни един на друг. Самото сътрудничество между тях изглежда наистина странно, тъй като Toyota, на практика, има огромен дял в един много по-малък от неин производител. Фактите показват, че компанията е продала 10,5 млн автомобила през 2021 г., докато Subaru за същия период е реализирал 860 000.

Явно и тук важи романтичното правило, че противоположностите се привличат. За около 15 години двете компании са създали страхотна симбиоза, след като първоначално сътрудничеството им се беше фокусирало върху 2 спортни коли – Toyota 86 и Suzbru BRZ. Сега обаче то е насочена и към електрификация, като двете марки предложи един кросоувър с различно име.


Subaru - Toyota


Ето как върви любовната история на „Toyotabaru” през годините:

2005 година: Toyota купува от General Motors 8,7% от акциите в компанията-майка на Subaru – Fuji Heavy Industries

2007 година: Subaru започва да произвежда седана Toyota Camry във фабриката си в Лафайет (щата Индиана, САЩ). Това продължава до 2016 година, когато заводът на Toyota в Джорджтаун (щата Кентъки, САЩ) поема сглобяването на модела.

2008 година: Toyota увеличава дяла си в Subaru на 16,5%.

2012 година: Започна производството на Subaru BRZ и на неговия аналог Scion (така се казва марката на Toyota) FR-S за САЩ.

2017 година: Subaru се включва в проект на Toyota за разработка на технологии за електромобили, в това число платформи и батерии.

2018 година: Subaru представя Crosstrek Hybrid, който използва plug-in системата на Toyota=

2020 година: Дялът на Toyota в Subaru е увеличен на 20%.

2021 година: Двата производителя представят втората генерация на Subaru BRZ и Toyota GR86, чието производство стартира през 2022 г.

2022 година: Представени са електрическите кросоувъри Toyota bZ4X и Subaru Solterra, които всъщност представляват един и същ модел. Subaru отговаря за разработката на системата за задвижване на четирите колела и на шасито, докато електрическият агрегат и батерията са на Toyota.

0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Браво! Сполучливо ти се е получило!
  • #4
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 3: Ха-ха, уникални тиквеници, безспорно. Само Тойота и Хонда смазват цялото немско или американско автомобилостроене, останалите японски марки са бонус към това.
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Два напълно неадекватни коментара, написани може би от един и същ човек.
  • #2
    3 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    джапанките не могат да схванат че тойота лексус мазда хонда акора нисан субару трябва да се национализират под една шапка за да имат шанс да оцелеят на световния пазар и да не създават вътрешни конфликти в продуктовото позициониране на моделите
  • #1
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С други думи добре че subaru за да има Toyota електромобил