IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-търсените коли втора ръка в България?

През 2022 в "най-бедната страна в ЕС" се купуват повече S-класи, отколкото Renault Clio

След като ви запознахме с най-редките и екзотични автомобили, пристигнали в България като "нов внос" през 2022 година, идва ред да погледнем и към другия край на таблицата - кои са най-популярните модели на пазара втора ръка у нас.
  
    
горубляне, пазар, втора ръка
Продажбите на употребявани автомобили у нас са се свили с почти 23% спрямо 2021 - резултат най-вече от растящото търсене на стари коли на Запад
     
    
Статистиката на Automedia.bg, основана на данните за регистрациите в МВР, показва познатите тенденции - пълна доминация на германските марки, окупирали Топ 5, и нарастващ дял на т. нар. "стар премиум". Показателно е, че само на Mercedes, BMW и Audi се пада над една четвърт (26.1%) от целия пазар на употребявани автомобили у нас. А внесените за първите седем месеца бройки от S-класата на Mercedes са повече от внесените Renault Clio и Citroen C3.
      
 

ТОП 12 ПО ПАЗАРЕН ДЯЛ
Volkswagen - 14.7%
Mercedes - 11.5%
BMW - 7.3%
Audi - 7.3%
Opel - 6.4%
Toyota - 5.7%
Ford - 4.8%
Peugeot - 4.5%
Honda - 3.7%
Renault - 3.2%
Citroen - 3.1%
Fiat - 2.7%

Най-съществената промяна спрямо предишните години е, че сега "новият внос" всъщност намалява, вместо да расте, и то със сериозно темпо. За периода януари-юли в България са регистрирани 114,578 употребявани автомобила от категориите M1 и N1 - с цели 22.6% по-малко, отколкото през 2021. И понеже междувременно пазарът на нови коли у нас е пораснал, макар и минимално, за пръв път от 2008 насам съотношението нови/стари се е подобрило, вместо да се влошава.

Основната причина за свиването на "новия внос" е в рязко нарасналото търсене за употребявани коли на Запад. То се обяснява отчасти с недостига на нови коли покрай кризата за чипове и други производствени затруднения, и отчасти с драстично повишените цени, които карат много хора да се преориентират към втората ръка.
     
      
50-те най-продавани коли втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

 

 

 

0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е колко от вас тук ще си купят втора употреба рено клио? Не че му има нещо, но е сравнително малка кола за единствена в семейстово с деца, по-новите поколения не стават на газ, 1.2 е пословичен маслояд и не става, остава дизела..... за който се направи достатъчно, че да не се продпочита. Манталитетът е след това. Мен ме страска 5-то място за 5-та серия, ако са Ф10 като на снимката, значи българина никък не е беден.
  • #3
    46 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като гледам колко "премиум" коли са продадени, сервизите в България още дълго ще се хранят много добре (повече ML-и от Qashqai и почти толкова Х5-ци ;))). Явно средностатистическият българин, няма да мръдне нагоре в класацията на богатството, след като то се изразява в стар Мерцедес, БМВ или Ауди, което обикновено е най-големият разход в бюджета му (ама как само стои пред панелката ....)
  • #2
    38 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щеше да е смешно ако не беше тъжно.
  • #1
    44 rate up comment 2 rate down comment
    край ( преди 1 година )
    Ми нормално е да се търсят повече вехти S класи от рено клио. Манталитета на средния българин се доближава до този на средния косовар. В Прищина друга кола освен мерцедес няма. Нямат служба за почисване на града и всичко се изхвърля край пътищата. Доскоро и номера нямаха. Всичкото мъжко клечи или подпира дуварите и люпи семки или пуши.