IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-търсените коли втора ръка в България?

През 2022 в "най-бедната страна в ЕС" се купуват повече S-класи, отколкото Renault Clio

След като ви запознахме с най-редките и екзотични автомобили, пристигнали в България като "нов внос" през 2022 година, идва ред да погледнем и към другия край на таблицата - кои са най-популярните модели на пазара втора ръка у нас.
  
    
горубляне, пазар, втора ръка
Продажбите на употребявани автомобили у нас са се свили с почти 23% спрямо 2021 - резултат най-вече от растящото търсене на стари коли на Запад
     
    
Статистиката на Automedia.bg, основана на данните за регистрациите в МВР, показва познатите тенденции - пълна доминация на германските марки, окупирали Топ 5, и нарастващ дял на т. нар. "стар премиум". Показателно е, че само на Mercedes, BMW и Audi се пада над една четвърт (26.1%) от целия пазар на употребявани автомобили у нас. А внесените за първите седем месеца бройки от S-класата на Mercedes са повече от внесените Renault Clio и Citroen C3.
      
 

ТОП 12 ПО ПАЗАРЕН ДЯЛ
Volkswagen - 14.7%
Mercedes - 11.5%
BMW - 7.3%
Audi - 7.3%
Opel - 6.4%
Toyota - 5.7%
Ford - 4.8%
Peugeot - 4.5%
Honda - 3.7%
Renault - 3.2%
Citroen - 3.1%
Fiat - 2.7%

Най-съществената промяна спрямо предишните години е, че сега "новият внос" всъщност намалява, вместо да расте, и то със сериозно темпо. За периода януари-юли в България са регистрирани 114,578 употребявани автомобила от категориите M1 и N1 - с цели 22.6% по-малко, отколкото през 2021. И понеже междувременно пазарът на нови коли у нас е пораснал, макар и минимално, за пръв път от 2008 насам съотношението нови/стари се е подобрило, вместо да се влошава.

Основната причина за свиването на "новия внос" е в рязко нарасналото търсене за употребявани коли на Запад. То се обяснява отчасти с недостига на нови коли покрай кризата за чипове и други производствени затруднения, и отчасти с драстично повишените цени, които карат много хора да се преориентират към втората ръка.
     
      
50-те най-продавани коли втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

 

 

 

0 от 500
  • #14
    22 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Никога повече няма да си купя нова кола среден клас. Ако имаш пари винаги е по добре да си купиш висок клас на няколко години. Проблема е че всеки pапон с два лева в джоба е взел 5-цата на 500к км и от там само ядове, това не е кола за хора на 1000лв заплата.
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Тричко може всичко ( преди 1 година )
    Всеки сам си решава.Избор има между лакома трошка с евтини части или евтина бричка с никакви части.Не се жехиш за колата.По-добре жената да ти е ортак на джоба, отколкото бензинджията.
  • #12
    22 rate up comment 10 rate down comment
    Данаил ( преди 1 година )
    От прочетеното става ясно едно нещо.Това е , че с това мислене на българина , бъдеще България няма.
  • #11
    36 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз не мога да разбера, защо някой хора тук се пукат от яд какво си купувал българина, щял да храни сервизи, бил селянин и т.н. простотии. Ще ви светна, че българина не е *** а е тарикат. И мен лично ми е през оная работа какво си мисли някакъв анимационен герой за мен и си купувам кола, която харесвам. Това е свободна страна и всеки може да си купи, каквото ди иска. С тия изцепки повече приличате на хора, които ги е яд и завиждат на другите.
  • #10
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Основно ( преди 1 година )
    се карат многократно превъртяни немски кошници - излъчващи просперитет!
  • #9
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Chcicho_Ficho ( преди 1 година )
    До 7:Нали знаеш, че обикновнно най-големия селянин е този който смята всички останали за селяни :)
  • #8
    34 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вижте, вероятно и в Германия и Англия бедните хора щяха да предпочитат старите Мерцедеси пред по-новите шкоди фабии и прочие, ако както у нас им струваха по-евтино, облагаха се със символични данъци и нямаше никакъв контрол дали се поддържат качествено и безопасно, или с канап и тел
  • #7
    34 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Човека от село лесно излиза, ама селото от човека много ърудно. Средното ниво на простащина в България остава забележително високо.В Германия само Турци, Араби и някои други съмнителни източно европейски индивиди карат стари С Класи, АМГ-та и подобни. А ще си каже човек че преди 150г. сме се освободили от Османско. На повечето европейци не им ясно какво прави България в ЕУ с тоз манталитет.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    опс, 7мо място, поправка
  • #5
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Най търсени са евтините коли.