IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-търсените коли втора ръка в България?

През 2022 в "най-бедната страна в ЕС" се купуват повече S-класи, отколкото Renault Clio

След като ви запознахме с най-редките и екзотични автомобили, пристигнали в България като "нов внос" през 2022 година, идва ред да погледнем и към другия край на таблицата - кои са най-популярните модели на пазара втора ръка у нас.
  
    
горубляне, пазар, втора ръка
Продажбите на употребявани автомобили у нас са се свили с почти 23% спрямо 2021 - резултат най-вече от растящото търсене на стари коли на Запад
     
    
Статистиката на Automedia.bg, основана на данните за регистрациите в МВР, показва познатите тенденции - пълна доминация на германските марки, окупирали Топ 5, и нарастващ дял на т. нар. "стар премиум". Показателно е, че само на Mercedes, BMW и Audi се пада над една четвърт (26.1%) от целия пазар на употребявани автомобили у нас. А внесените за първите седем месеца бройки от S-класата на Mercedes са повече от внесените Renault Clio и Citroen C3.
      
 

ТОП 12 ПО ПАЗАРЕН ДЯЛ
Volkswagen - 14.7%
Mercedes - 11.5%
BMW - 7.3%
Audi - 7.3%
Opel - 6.4%
Toyota - 5.7%
Ford - 4.8%
Peugeot - 4.5%
Honda - 3.7%
Renault - 3.2%
Citroen - 3.1%
Fiat - 2.7%

Най-съществената промяна спрямо предишните години е, че сега "новият внос" всъщност намалява, вместо да расте, и то със сериозно темпо. За периода януари-юли в България са регистрирани 114,578 употребявани автомобила от категориите M1 и N1 - с цели 22.6% по-малко, отколкото през 2021. И понеже междувременно пазарът на нови коли у нас е пораснал, макар и минимално, за пръв път от 2008 насам съотношението нови/стари се е подобрило, вместо да се влошава.

Основната причина за свиването на "новия внос" е в рязко нарасналото търсене за употребявани коли на Запад. То се обяснява отчасти с недостига на нови коли покрай кризата за чипове и други производствени затруднения, и отчасти с драстично повишените цени, които карат много хора да се преориентират към втората ръка.
     
      
50-те най-продавани коли втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

 

 

 

0 от 500
  • #24
    36 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма значение дали е немска, японска, корейска, премиум, икономичен клас или ултра-лукс.Важно е да можеш да си я позволиш. Разбирайте, да може човек да я поддържа както трябва и колата технически да е безопасна. Аз харесвам Мерцедес 124. Купих го преди 3 години, 250 турбо дизел, автомат. Направих му пълна реставрация и сега го карам всеки ден. Не ме интересува кой какво мисли за мен и колата ми. :)
  • #23
    19 rate up comment 18 rate down comment
    Народът се усети! ( преди 1 година )
    Който се е излъгал с рено/неудачия се отървава и бързо бега другаде!
  • #22
    13 rate up comment 43 rate down comment
    Мерцедес ( преди 1 година )
    Само немски коли!!! Качество и лукс!!! Японските пръчки само слаби шофьори ги взимат ,които харесват евтина пластмаса
  • #21
    29 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Немски премиум на втора употреба никога. Чупливи, недомислени и маслояди. И философията за поддържането е философията на парвенюто.. Кола която месеци е в сервизи, не е кола а немски айфон...
  • #20
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Шарана ( преди 1 година )
    щото сме тарикати и караме стари премиуми. Българския майстор всичко ще ти опраи и тебе ще те опраи. *** оправя мерцедеса !
  • #19
    18 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да, понеже купувачите 20-годишни S-класи до един имат шофьор и градинар :D тайсъне, тайсъне
  • #18
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Fury ( преди 1 година )
    S - класата не е кола за каране, а за возене! Баровците се возят в S - класата на задната седалка. Отпред е "шофьорчето".
  • #17
    38 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е проблема на с карането на премиуми в БГ. Искат да изглеждат баровци, ама ако може без да се дават пари като за баровец.
  • #16
    43 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Който го кефи и не му пречи да ремонтира, нека си кара премиума, НО да си го поддържа. Много е смел нашенеца като купува Е320CDI за 7-8к лв. Но после като цъфне нещо и му кажат 1000лв за ремонт, да не реве. Че става като миналия месец на Кайена, дето му отказаха спирачките на околовръстното и се оказа, че са кърпени с подръчни материали. И също като се пъне, че кара кола 200+ коня, да не я обува с употребявани и/или Нанканг гуми, а да се бръкне за нещо прилично.
  • #15
    31 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Веднъж Голф, никога повече Голф! Парен каша духа.