IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-търсените коли втора ръка в България?

През 2022 в "най-бедната страна в ЕС" се купуват повече S-класи, отколкото Renault Clio

След като ви запознахме с най-редките и екзотични автомобили, пристигнали в България като "нов внос" през 2022 година, идва ред да погледнем и към другия край на таблицата - кои са най-популярните модели на пазара втора ръка у нас.
  
    
горубляне, пазар, втора ръка
Продажбите на употребявани автомобили у нас са се свили с почти 23% спрямо 2021 - резултат най-вече от растящото търсене на стари коли на Запад
     
    
Статистиката на Automedia.bg, основана на данните за регистрациите в МВР, показва познатите тенденции - пълна доминация на германските марки, окупирали Топ 5, и нарастващ дял на т. нар. "стар премиум". Показателно е, че само на Mercedes, BMW и Audi се пада над една четвърт (26.1%) от целия пазар на употребявани автомобили у нас. А внесените за първите седем месеца бройки от S-класата на Mercedes са повече от внесените Renault Clio и Citroen C3.
      
 

ТОП 12 ПО ПАЗАРЕН ДЯЛ
Volkswagen - 14.7%
Mercedes - 11.5%
BMW - 7.3%
Audi - 7.3%
Opel - 6.4%
Toyota - 5.7%
Ford - 4.8%
Peugeot - 4.5%
Honda - 3.7%
Renault - 3.2%
Citroen - 3.1%
Fiat - 2.7%

Най-съществената промяна спрямо предишните години е, че сега "новият внос" всъщност намалява, вместо да расте, и то със сериозно темпо. За периода януари-юли в България са регистрирани 114,578 употребявани автомобила от категориите M1 и N1 - с цели 22.6% по-малко, отколкото през 2021. И понеже междувременно пазарът на нови коли у нас е пораснал, макар и минимално, за пръв път от 2008 насам съотношението нови/стари се е подобрило, вместо да се влошава.

Основната причина за свиването на "новия внос" е в рязко нарасналото търсене за употребявани коли на Запад. То се обяснява отчасти с недостига на нови коли покрай кризата за чипове и други производствени затруднения, и отчасти с драстично повишените цени, които карат много хора да се преориентират към втората ръка.
     
      
50-те най-продавани коли втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

 

 

 

0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 седмици )
    Тая класация доказва само едно-българина не знае какво да купува и е като овцете.Докато пиша това, гледам колегата как е надигнал капака на Голф 5-цата си :) Това е втория му голф и трети ФВ. Съжалявам го, защото никога не е имал кола, която да е база за сравнение спрямо ФВ и Голф в частност.
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До #32 ( преди 3 месеца )
    Обикновено тези, които нямат акъл - те дават най-много акъл....
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Georgi ( преди 3 месеца )
    Само разбирачи, полски свирачи и селски калпаци дават акъли. Това че даваш акъл не значи че го имал.
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 30 ( преди 3 месеца )
    чиче, да не си преживял тежък удар по главата? Пише си - данни от регистрациите в КАТ. За поло не знам, но акъл определено рядко се среща по форумите :D
  • #29
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Неизвестен ( преди 3 месеца )
    Що за идиотска класация. Има модели които се срещат рядко в България, а са ви в класацията. И кой *** по дяволите кара още Поло?
  • #28
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Largo ( преди 3 месеца )
    Айде разбирачите с мерцедес-*** и баварец-комплексарец дадоха мнение , че нищо друго не става с изключение на един де ама има една подробност и тя е,че днешните са *** и то всички където са бъкани с електроника така,че по добре стар модел поддържан знам от опит защото още имам лада2107 с пет скорости поддържана и не ме е оставила на пътя .Айде плювайте ме,че съм ***
  • #27
    4 rate up comment 18 rate down comment
    Гошо ( преди 3 месеца )
    Мерцедес е със собствена класация, другите бараки нямат място при него, вижте новият Мерцедес Е Кю ЕС 580
  • #26
    20 rate up comment 20 rate down comment
    Бай Х ( преди 3 месеца )
    По-добре нова кола на лизинг,дори Дачия,отколкото стара барака с неустановен произход и Македонска история !!!Спестените ядове и нерви го доказват !
  • #25
    7 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Защо кувате стари бараки, имах C класа, 2007 година, една от първите бройки. На 200к км беше развалина, не работеха въздушните възглавници, карах я години без тях. Българи без капка акъл.
  • #24
    33 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Няма значение дали е немска, японска, корейска, премиум, икономичен клас или ултра-лукс.Важно е да можеш да си я позволиш. Разбирайте, да може човек да я поддържа както трябва и колата технически да е безопасна. Аз харесвам Мерцедес 124. Купих го преди 3 години, 250 турбо дизел, автомат. Направих му пълна реставрация и сега го карам всеки ден. Не ме интересува кой какво мисли за мен и колата ми. :)