IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Следващото Audi RS3 ще бъде електрическо

Смяната на поколенията е предвидена за 2027 година

Сегашното Audi RS3 е един от най-привлекателните автомобили в своя сегмент, като това се дължи до голяма степен на неговия 5-цилиндров бензинов двигател. При следващото поколение обаче той ще бъде заменен от изцяло електрически агрегат, съобщава Autocar, като се позова на свои източници в германската компания.


Audi RS3


Според информацията, смяната на поколенията на Audi A3 ще се състои през 2027 г., като моделът ще премине към електрическо задвижване. Това ще засегне и двете спортни версии – S3 и RS3. Базовият вариант ще бъде със задно предаване, но RS3 стандартно ще получи задвижване на четирите колела с нова система за векторизация на въртящия момент.

Сегашното RS3 развива 400 к.с. и 500 Нм, като с помощта на системата Quattro AWD ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,6 секунди. При наследника му тези параметри ще бъдат подобрени, като това ще стане благодарение на двата електромотора – по един на всяка ос.

Цялото семейство A3 ще бъде изградено на платформата Scalable Systems Platform (SSP) на VW Group, която ще работи на 800 В. Това означава, че само за 10 минути зареждане електромобилите ще получават по допълнителни 128 км пробег. Това е значително по.бърдо от системата с 400 В, инсталирана на модели като Volkswagen ID.4.

Промяната на платформата ще увеличи леко размерите на новото A3 в сравнение с предшественика му. Моделът отново ще се предлага в два варианта – седан и хечбек, както е в момента.

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Аз пиша според това как са електромобилите те постигат лесно пробега по WLTP в града а извън града обикновено го постигат с до 90км/ч след което намаля разбира се под обявения среден пробег. Ти за кой модел пишеш вероятно такъв на когото пробега е даден по стария тест NEDC тест който е значително по-неточен
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    7-ми, досега не познавам някой с хибрид, в градски условия да е изкарал повече от зададения по книжка пробег, който в 99% от случаите околко 50-60км. Масово отзивите са 45км, а зимата 30 макс. "Извънградско" ако карш над 100, си работи само ДВГ, като батерията е предимно за ускорение.
  • #4
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 7 ( преди 1 година )
    Няма такъв модел обаче който дя потвърждава твърденията ти
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Те ги дават 100км смесено което значи че извънградско ще е по-малко може би колкото пишеш ти но за там има ДВГ а в града може да е и над 100км и то не едвам едвам
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Демек никога е според присмехулници като теб иначе до преди 3-4 години пишехте че не могат да стигнат 1% дял а вече стигат 10% и немалко зареждаеми хибриди имат към 100км пробег почти колкото имаха чистите електромобили до преди 10 години
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички автомобили вече вървят нататък. Първо ще са по-скъпи те и луксозните, а по-късно и по-масовите, когато има достатъчно батерии и за тях. Засега прехода се забавя заради недостиг на батерии, иначе щеше да е доста по-бърз. Търсенето многократно надвишава предлагането и за съжаление пазара се възползва от това и цените са в небесата.