Германският производител Audi представи първия си автомобил, създаден специално за клиентите си в Китай. Досега компанията използваше друг подход, като за най-големия пазар на света проектираше разновидности на свои действащи модели (предимно с дълга база), но сега реши да подходи по друг начин.
Новият автомобил получава името Q6, което определено е подвеждащо, тъй като този кросоувър е по-голям от добре познатото Q7. Това е най-големият сериен автомобил на Audi до момента и ако Q7 е базиран на платформата MLB с надлъжно разположен двигател, то Q6 използва по-опростената и по-евтина архитектура MQB Evo с напречно разположен двигател и основно задвижване на предните колела.
Най-близкият роднина Audi Q6 в техническо отношение е кросоувърът Volkswagen Teramont, като и двата автомобила имат междуосие от 2980 мм. И все пак Q6 се различава, тъй като има собствена каросерия - с оригинални външни панели и собствен дизайн. Дължината му е 5099 мм срещу 5063 мм при Q7. Широчината е 2014 мм вместо 1970 мм, а височина - 1784 мм вместо 1741 мм.
За кросоувъра се предлагат джанти с диаметър от 19 до 21 инча, както и спортен пакет с различна решетка и наситен черен декор вместо основния хром.
В интериора също няма следи от Teramont. Предният панел на Audi Q6 е проектиран в модерен стил на Audi с три екрана – приборен екран с диагонал 12,3 инча, мултимедиен с 10,1 инча и дисплей на климатроника и отопленията с диагонал 8,6 инча. Монтиран е и специфичен за Audi скоростен лост, който е обшит с кожа.
Още в базовия си вариант Audi Q6 е с три реда седалки, като на втория има място за трима, както и тризонов климатик. При по-скъпите версия на втория ред са монтирани отделни седалки с отопление, вентилация, масаж и частично електрическо задвижване.
По отношение на двигателите Audi Q6 е унифициран с китайския Teramont. Предлага се избор от 4-цилиндров мотор 2.0 TFSI от серията EA888 в две версии на мощност - 231 или 265 к.с., както и V6 2.5 турбо двигател (299 к.с.) от серията EA390. Всички са оборудвани със 7-степенна роботизирана скоростна кутия с двоен съединител и система quattro за задвижване на всички колела със съединител на задната ос, въпреки че Teramont също е с предно задвижване.
Още снимки на най-голямото серийно Audi - вижте в галерията:
Audi Q6 ще се произвежда от съвместното предприятие SAIC Volkswagen, което произвежда и Teramont. Поръчки за модела вече се приемат, като цените варират от 74 000 до 96 000 долара. За сравнение, оригиналният Volkswagen Teramont в Китай е много по-евтин – 44 000-60 000 долара. Но пък Audi Q7, внесено от Европа, струва минимум 94 000 долара.
Снимки: Audi