IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проблем със софтуера бави Audi, Porsche и Bentley

Голям брой електромобили на VW Group са под сериозна заплаха

Проблеми в софтуерното подразделение Cariad на Volkswagen Group може да забавят появата на ключови нови електрически автомобили от марките Audi, Porsche и Bentley. Според германското издание Automobilwoche, което цитира неназовани източници, новият флагман на Audi, разработен по проекта Artemis, няма излезе на пазара до 2027 г., а това е цели 3 години след първоначално обявения срок.


Audi Artemis


Твърди се също, че планът на Bentley да продава само батерийни автомобили до 2030 г. изглежда „съмнителен“, като сериозно забавяне застрашава излизането на новото Porsche Macan в електрически вариант, както и неговия „брат“ Audi Q6 e-tron. Двата електромобила трябваше да бъдат готови догодина.

Информациите до момента сочат, че Cariad сериозно изостава от графика в разработването на нов софтуер за моделите. Дъщерното дружество на Volkswagen Group трябваше да пусне поколението софтуер 2.0, способно на автономно шофиране от Ниво 4, още през 2024 г., но това изглежда малко вероятно в момента.


Audi Artemis


Заради закъсненията, първият сериен автомобил Artemis, който засега е наречен Landjet, ще излезе едва след водещия електрически седан Trinity на Volkswagen,. Това ще стане най-рано в края на 2026 г., като дори този срок изглежда неизпълним и е по-вероятно електромобилът да се появи чак през 2027 г.

В момента VW изгражда нова фабрика във Волфсбург, в която да произвежда Trinity от 2026 г. Промяната в плановете ще принуди да пусне през 2025 г. друг електрически флагман с кодово име Landyacht. Той обаче няма да има технология за автономно шофиране, с която Audi да се конкурира с моделите на Tesla, BMW и Mercedes-Benz.


Porsche


Вместо да се използва софтуер 2.0, VW Group ще използва подобрена междинна версия 1.2. Тя обаче също изостава от графика, тъй като трябваше да бъде готова още през 2021 г. Проблемите се увеличават от факта, че Porsche вече стартира предсерийното производство на Macan в завода си в Лайпциг, а до края на годината Audi трябваше да стори същото с Q6 e-tron във фабриката си в Инголщад. Хардуерът за тези два модела е готов, но софтуерът липсва. И това кара концернът да бърза, като вероятно ще се наложат и промени в състава на софтуерното подразделение.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 2 месеца )
    Vw явно наистина имат проблем, но тези страшни репорти винаги идват от едно място и не им вярвам на 100%. Прекалено черногледи са. В предния репорт пишеше, че Дийс имал 3 седмици да реши и да каже и да промени всичко. Седмиците минаха и в тоя репорт дори не го споменават.Освен това, на МЕБ колите версия 3.1 е доста подобрена и хората са доволни. Реалните потребители имам предвид. V w може да не са там където са искали, но ще стигнат.
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 месеца )
    Мишо, незнам ти какво си чувал за Тесла и колко си виждал, но в Норвегия вече се движат 100 хиляди Тесла, държава от 5 млн души! Ако си мислиш, че Тесла е нишов автомобил, трябва да прескочиш до там. Ще се чувстваш като все едно си във фабриката на Тесла, защото Тесла са една след друга!
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Най-добрия софтуер за управление на ЕПС е на Тесла! Най-добрия за оптимизация в работата на батерията не може да се каже, защото тука всички се стараят БМВ, МЕРЦЕДЕС, КОРЕЙЦИТЕ, ФВ! Даже и за оптимизацията в работата на батерията на новата Тойота BZ4 се чуват страхотни неща.... Според мен скоро проблемите с деградацията ще са решени само от оптимизации и промени в управлението на софтуера за поддръжка на батерията!
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Немец и софтуер като чуеш бягай на далече.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Откога автопилотът е задължителен за излизането на нов модел? Групата Фолксваген имала проблем със създаването на пълен автопилот - че кой няма? Гугъл знае ли авторът от колко години го пише? А Мобъл Ай? Никой не е дори близо. Но нищо, важното е да се разтягат едни локуми, за да има статии.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Боб ( преди 2 месеца )
    Сега като станаха само чипове и монитори,автосервизите ще фалират
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Ей много ги разбираш нещата то така фалирва една от най-големите автомобилни фирми като приходи. Някоя от изброените от теб фирми продавала ли е колкото Ауди и Рено защото Тесла вече достига такива мащаби без значение дали аз или ти харесваме това
  • #5
    2 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Компанията на Мъск е дала фира още в зародиш просто масата не го знае.Нишови коли нещо като Делахе Делаж Испано Сюиза и тн.Не сте ли ги чували нормално отдавна са фалирали както следващите поколения няма да са чували за автомарката Тесла
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Стига е ( преди 2 месеца )
    Баaхти толкова ли е сложен този софтуер за автономно шофиране разбирам там дори на Тесла им е трудно ама какво толкова сложно има във функциите на този Макан
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Я пак ми припомнете, само преди около месец шефът на Volkswagen не обясняваше ли как ще настигнат и изпреварят Тесла при производството на електромобили още през 2024 година?