IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са конкурентите на Volkswagen? Явно не тези, за които мислим!

Херберт Дийс предвижда борба с Apple и Tesla, а не с Mercedes и Toyota

„Нашите конкуренти вече не се наричат Mercedes-Benz, Toyota Motor Corporation или Stellantis, а Tesla, Foxconn, Apple, LG Electronics, Uber и т.н.”, обяви главният изпълнителен директор на VW Group – Херберт Дийс, в публикация в една от социалните мрежи.


Volkswagen


Преди време изявлението му щеше да бъде прието като провокация, но сега е реалност, която показва, че производителите на автомобили се сблъскват с една бързо променяща се индустрия. И за да бъде в синхрон с нея, VW Group трябва да се реорганизира на всички нива, като се започне с промени в различните марки от групата.

Самостоятелност на марките, но и повече синергии

Идеята на Дийс е марките в групата да станат по-независими, като ръководството на концерна няма да участва в техния оперативен бизнес. Вместо това то ще се фокусира върху глобалната стратегия и синергията. Именно това е е най-голямото предизвикателство – независимостта на марките да не повлия върху тяхната синергия, а дори напротив – да помогне за нея.

„Нашите технологични платформи – механични, софтуерни и за акумулаторни батерии, както и решенията ни мобилност, ще ни помогнат да увеличим максимално синергията в рамките на Групата. Единството е сила и възможностите за инвестиции във всички марки ще ни гарантират по-високи приходи“, категоричен е Дийс.

По-голяма външна независимост

Шефът на VW Group допълва, че новият план за растеж ще има за цел да намали уязвимостта към последиците от глобални конфликти, като прекъсване на веригата за доставки и повишаване на цените

„Последните геополитически промени и увеличените блокирания на доставките разкриват нашата глобална уязвимост, особено по отношение на САЩ“, посочва Дийс. Той не споменава директно войната в Украйна, но е факт, че заради руската инвазия се получиха прекъсвания на доставките на компоненти и това до доведе до спад на продажбите с 37% през март.

Сериозен „принос“ за това има и нова вълна от коронавирус на територията на Китай. В момента над 500 кораба чакат да разтоварят или натоварят стоки на пристанището в Шанхай, а голяма част от автомобилните фабрики в страната работят с прекъсвания.

Основните приоритети

Един от големите проблеми на VW Group е именно Китай, на чийто пазар се продават около 40% от електромобилите. Освен това, концернът трябва да преструктурира софтуерното подразделение Cariad, отговорно за разработването на нова унифицирана технология и софтуерна платформа.

Целта е Volkswagen да се трансформира от производител на автомобили в доставчик на услуги, разширявайки своите познания и обхват на действие, като отдели особено внимание на софтуера. А тази трансформация доближава концерна все по-близо до компании като Apple (която за мнозина ще работи върху собствения си автомобил) и Foxconn, които от своя страна все повече гледат на автомобилния сектор като нова възможност за развитие на бизнеса си.

0 от 500
  • #37
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Но ти сравнявай електромобилите на всички производители с хибридите основно на Тойота"Груба грешка. Сравнявам глобалните продажби. А Toyota произвежда хибриди заради регулациите още от 1997 година. Тоест имаха точно 20 години преднина до 2017, когато Тесла започна да произвежда първия си масов автомобил и да накара останалите да спазват регулациите като следват нея, а не Toyota. Само за 4 години, Тесла постигна повече отколкото Toyota за 24 години. Познай след още 4 къде ще са хибридите?
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Алберт Айнщайн: Прави нещата толкова просто, колкото е възможно, но не по-просто.Вернер фон Браун: Прогресът е пътят от примитивното през сложното към простото.Антоан дьо Сент-Екзюпери: Съвършенството се постига не когато няма какво повече да се добави, а когато няма какво да се премахне.
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Простота ( преди 1 година )
    Понякога началният етап на проектиране и разработка на по-прости решения може да отнеме повече време, но дългосрочният ефект да се изразява в по-лесни и евтини за производство продукти, повече и по-верни клиенти и по-дълъг пазарен живот на продукта.Алберт Айнщайн: Прав
  • #34
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Сам го каза ( преди 1 година )
    "За хибриди просто нямат потенциал - технологично по-сложни са." Чувал ли си за принципа KISS, Keep It Simple, Stupid!? Той повелява придържане към простите решения и избягване на излишното усложняване на проектите. Фирмите, които произвеждат тези продукти или доставят тези услуги, могат да открият и за себе си преимуществата на простите решения: намаляване на разходите и времето за производство.
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    А между другото Китай, където са продадени половината от електромобилте за 2021, електричеството е основно от ТЕЦ-ове на въглища, така че електромобилите там не пестят никакво СО2 спрямо хибридите.
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, доста си наивен.. Регулациите променят автомобилната промишленост, не Тесла. ВАГ или трябва да правят електромобили, или да плащат още по-солени глоби. За хибриди просто нямат потенциал - технологично по-сложни са. За водородните също не си прав - Хюндай/Киа също имат сериозна водородна програма. Но ти сравнявай електромобилите на всички производители с хибридите основно на Тойота де, може и да не забележиш че това всъщност е комплимент за Тойота.
  • #31
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест още миналата година електромобилите са допринесли за два пъти по-голямо спестяване на въглеродни емисии, отколкото хибридите и разликата ще става все по-голяма. Хибридите са безсмислена технология и доста производители ги пропуснаха като опция за намаляването на емисиите си. Клиентите също ги отбягват и пропускат тази стъпка в еволюцията и преминават директно на електромобили. За да направим аналогия, Toyota е nokia, а Тесла е apple при автомобилите.
  • #30
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Официални данни колкото искаш. Всички са единодушни, че не Toyota, а Tesla променя автомобилната промишленост. Никой не е тръгнал да гони Toyota и да произвежда хибриди. Никой не е тръгнал да гони Toyota и да произвежда водородни автомобили. Официалните данни за 2021-ва излезнаха и казват, че за първи път продажбите на електромобили изпреварват продажбите на хибриди. Казват че Тесла продава с около 30% марж на печалбата и това е повече отколкото на ДВГ.
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хайде стига вече с тия предсказания - като излязат официални данни, тогава ще коментираме. Засега Тойота са напред. Това е.
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Ти да видиш? ( преди 1 година )
    Нали Toyota имаше сътресение на веригата за доставки и нямаше батерии? По тази твоята същата логика, не трябва ли продажбите на хибриди да намалеят тази година? А само слепец не може да види, че Тесла продаде 310 000 автомобила за първото тримесечие, което е най-слабото в годината само от два завода, а това е годишен капацитет от 1,24 милиона. И двата завода се разширяват, а освен това отвориха нови два които също започнаха производство, въпреки закъсненията. Продажбите на Toyota намаляват.