Volkswagen обяви плана си да увеличи възможния достижим пробег на електромобилите си, конструирани на архитектурата МЕВ на 700 километра с едно зареждане. Това може би ще засегне нови модели на тази платформа, които тепърва ще бъдат лансирани на пазара, но може също да бъде приложено и към настоящите модели.
Обновлението на сегашните коли с по-висок пробег би могло да се приложи като ъпгрейд или при фейслифта на машини като ID.3, ID.4 и ID.5, както и новия ван ID Buzz. В графика, показана от компанията, в което показва електрическото си портфолио, ID Life и Aero B са представени като машини, които би трябвало да се появят през 2025 г.
Според специалисти, малко вероятно е компактният ID Life да получи опцията за изминаване на 700 км с едно зареждане но има резон това да е валидно за по-големия Aero B, както и за очакваната версия с дълга колесна база на ID Buzz за американския пазар. Показателят за пробега е калкулиран съгласно тестовия цикъл WLTP, който е относително близък до нещата в реалния живот.
Германският концерн също така обяви, че ще увеличи и скоростта на зареждане на своите МЕВ-базирани електромобили на над 200 kW. Към момента, най-голямата възможност за тази платформа е на станция с мощност 125 kW. С други думи, германската компания ще се постарае да увеличи нещата почти двойно.
В дневният ред на компанията е и повишаване на динамичните характеристики на електромобилите. Така, от Volkswagen искат най-бързият им модел на ток с двойно задвижване да може да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5,5 секунди. Към момента, най-динамичната МЕВ-машина - VW ID.5 GTX, с максимална мощност от 299 конски сили, ускорява до 100 км/ч за 6,2 секунди. Много е възможно, за постигането на по-добър спринт в бъдеще показателят да достигне 350 "кончета".
Архитектурата MEB е една от първите по рода си, предназначена специално за електромобили, като разработката й започна през 2015 година. Първият модел на платформата е ID.3, а в момента я използват общо 9 модела, не само с марката Volkswagen, но също и Skoda, SEAT и Audi. Логично, "сестринските" возила също се очаква да се възползват от обновленията.