IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са конкурентите на Volkswagen? Явно не тези, за които мислим!

Херберт Дийс предвижда борба с Apple и Tesla, а не с Mercedes и Toyota

„Нашите конкуренти вече не се наричат Mercedes-Benz, Toyota Motor Corporation или Stellantis, а Tesla, Foxconn, Apple, LG Electronics, Uber и т.н.”, обяви главният изпълнителен директор на VW Group – Херберт Дийс, в публикация в една от социалните мрежи.


Volkswagen


Преди време изявлението му щеше да бъде прието като провокация, но сега е реалност, която показва, че производителите на автомобили се сблъскват с една бързо променяща се индустрия. И за да бъде в синхрон с нея, VW Group трябва да се реорганизира на всички нива, като се започне с промени в различните марки от групата.

Самостоятелност на марките, но и повече синергии

Идеята на Дийс е марките в групата да станат по-независими, като ръководството на концерна няма да участва в техния оперативен бизнес. Вместо това то ще се фокусира върху глобалната стратегия и синергията. Именно това е е най-голямото предизвикателство – независимостта на марките да не повлия върху тяхната синергия, а дори напротив – да помогне за нея.

„Нашите технологични платформи – механични, софтуерни и за акумулаторни батерии, както и решенията ни мобилност, ще ни помогнат да увеличим максимално синергията в рамките на Групата. Единството е сила и възможностите за инвестиции във всички марки ще ни гарантират по-високи приходи“, категоричен е Дийс.

По-голяма външна независимост

Шефът на VW Group допълва, че новият план за растеж ще има за цел да намали уязвимостта към последиците от глобални конфликти, като прекъсване на веригата за доставки и повишаване на цените

„Последните геополитически промени и увеличените блокирания на доставките разкриват нашата глобална уязвимост, особено по отношение на САЩ“, посочва Дийс. Той не споменава директно войната в Украйна, но е факт, че заради руската инвазия се получиха прекъсвания на доставките на компоненти и това до доведе до спад на продажбите с 37% през март.

Сериозен „принос“ за това има и нова вълна от коронавирус на територията на Китай. В момента над 500 кораба чакат да разтоварят или натоварят стоки на пристанището в Шанхай, а голяма част от автомобилните фабрики в страната работят с прекъсвания.

Основните приоритети

Един от големите проблеми на VW Group е именно Китай, на чийто пазар се продават около 40% от електромобилите. Освен това, концернът трябва да преструктурира софтуерното подразделение Cariad, отговорно за разработването на нова унифицирана технология и софтуерна платформа.

Целта е Volkswagen да се трансформира от производител на автомобили в доставчик на услуги, разширявайки своите познания и обхват на действие, като отдели особено внимание на софтуера. А тази трансформация доближава концерна все по-близо до компании като Apple (която за мнозина ще работи върху собствения си автомобил) и Foxconn, които от своя страна все повече гледат на автомобилния сектор като нова възможност за развитие на бизнеса си.

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хех, за рекуперация със спирачката ти трябва по-прецизно управление на инверторите - затова по-долу обясних че Тойота са по-напред технологично. Логиката за термопомпата ти е просто безумна - при Тойота я има от 2016 и работи безпроблемно, при Тесла - от 2020 и има много проблеми при студен климат. А че асинхронните мотори били по-производителни, въпреки че не били по-ефеткивни - ха-ха, по-голяма глупост не бях че скоро.
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А както казах двигателите са най-доброто от двата свята. Асинхронния предлага много по-добра производителност и следователно ускорение, а синхронния както самият ти каза, предлага по-добра ефективност. Точно затова Тесла прави най-бързите и най-ефективни автомобили, защото комбинира предимствата и на двата.А това че Тесла е изкупила всички налични батерии за няколко години напред на почти всички производители на батерии, а другите като Toyota няма откъде да си купят, недостатък ли е?
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Каскета на швабата ( преди 2 години )
    А за какво ти е модулиране на спирачното усилие когато натиснеш спирачката, при положение че си имаш one *** driving и въобще не трябва да натискаш спирачката, а просто да си махнеш крака от газта за почти на пълното спиране на автомобила? По логиката за термопомпата, автопилота и електромобилите на Toyota са по-добри, защото не правят проблеми. Голяма работа че Toyota няма такива неща и затова няма такива проблеми!
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    1: Въпросът е кой може да модулира рекуперирането с *** за спирачка, не кой има по-голяма постоянна рекуперация. 2: По-добрата термо помпа е тази която работи по-надеждно и право по-малко проблеми, т.е. тази на Тойота. 3: Повтарям, асинхронният няма предимства - във всички случаи е по-неефективен. А различни предавателни числа можеш да направиш и с два синхронни. 4: Браво, голям повод за гордост.
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Каскета на швабата ( преди 2 години )
    1.Рекуперацията на коя Тойота е по-силна от на Тесла?2. Не те питах за наличие на термопомпа, а за по-добра термопомпа от Tesla с по-добър топлинен мениджмънт, за какъвто останалите само могат да мечтаят. 3. Синхронния и асинхронния мотор имат съвсем различни работни профили. Затова единия има предимства при ниски скорости, а другия при високи. Все едно превключваш на друга предавка. 4. Повода за гордост е, че само те осигуряват батерии за 500 000 на Тесла, а Toyota не може да намери 12 000
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    До 11: 1: Рекуперация - всички хибриди, термопомпи - Приус Плъгин и РАВ4 плъгин, от скоро и bZ4X. 2+3: Асинхронния електромотор предимства няма. 4: Батериите без кобалт и никел са на CATL, Тесла ги купуват от тях, какъв точно повод за гордост намери в това?
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Каскета на швабата ( преди 2 години )
    Кои са електромобилите на Тойота с по-добра рекуперация и термопомпа? В кой от тях използват един синхронен и един асинхронен двигател? Единия на предната, а другия на задната ос, за да използват най-доброто от двете технологии и да елиминират недостатъците им?В кой свой модел електромобил използват батерии без кобалт и никел, за да избегнат недостига и високите цени на тези материали? Упс... ама тя по принцип Тойота няма НИТО ЕДИН електромобил. Как тогава правиш сравнения?
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    А вагонетките стискат зъби и продават електромобили на загуба, защото иначе няма да могат да си платят глобите за не покриване на емисиите. Нещо което технологично превъхождащите ги Тойота прави безпроблемно само с хибриди.
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хех, смешковци, в един хибрид или автомобил на водород има много повече технологии отколкото в електромобилите. Тесла чак през 2017 откриха синхронния електромотор, полу-неработещата термопомпа - 2020 (напълно работеща още нямат), а рекуперирането на кинетична енергия при натискане на спирачката още не го могат. За пародията на джойстик наместо стандартен волан пък да не говорим.
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Volkswagen няма да фалира, ама виж за Toyota не съм сигурен. Вече тотално закъсняха и ще им е трудно да наваксат. Volkswagen миналата година продаде повече от 300 хиляди електромобила, Toyota за тази година смята да произведе 12 хиляди броя но не може да намери доставчик за толкова батерии и ще произвежда единствения си модел с батерии от два различни доставчика.