IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са конкурентите на Volkswagen? Явно не тези, за които мислим!

Херберт Дийс предвижда борба с Apple и Tesla, а не с Mercedes и Toyota

„Нашите конкуренти вече не се наричат Mercedes-Benz, Toyota Motor Corporation или Stellantis, а Tesla, Foxconn, Apple, LG Electronics, Uber и т.н.”, обяви главният изпълнителен директор на VW Group – Херберт Дийс, в публикация в една от социалните мрежи.


Volkswagen


Преди време изявлението му щеше да бъде прието като провокация, но сега е реалност, която показва, че производителите на автомобили се сблъскват с една бързо променяща се индустрия. И за да бъде в синхрон с нея, VW Group трябва да се реорганизира на всички нива, като се започне с промени в различните марки от групата.

Самостоятелност на марките, но и повече синергии

Идеята на Дийс е марките в групата да станат по-независими, като ръководството на концерна няма да участва в техния оперативен бизнес. Вместо това то ще се фокусира върху глобалната стратегия и синергията. Именно това е е най-голямото предизвикателство – независимостта на марките да не повлия върху тяхната синергия, а дори напротив – да помогне за нея.

„Нашите технологични платформи – механични, софтуерни и за акумулаторни батерии, както и решенията ни мобилност, ще ни помогнат да увеличим максимално синергията в рамките на Групата. Единството е сила и възможностите за инвестиции във всички марки ще ни гарантират по-високи приходи“, категоричен е Дийс.

По-голяма външна независимост

Шефът на VW Group допълва, че новият план за растеж ще има за цел да намали уязвимостта към последиците от глобални конфликти, като прекъсване на веригата за доставки и повишаване на цените

„Последните геополитически промени и увеличените блокирания на доставките разкриват нашата глобална уязвимост, особено по отношение на САЩ“, посочва Дийс. Той не споменава директно войната в Украйна, но е факт, че заради руската инвазия се получиха прекъсвания на доставките на компоненти и това до доведе до спад на продажбите с 37% през март.

Сериозен „принос“ за това има и нова вълна от коронавирус на територията на Китай. В момента над 500 кораба чакат да разтоварят или натоварят стоки на пристанището в Шанхай, а голяма част от автомобилните фабрики в страната работят с прекъсвания.

Основните приоритети

Един от големите проблеми на VW Group е именно Китай, на чийто пазар се продават около 40% от електромобилите. Освен това, концернът трябва да преструктурира софтуерното подразделение Cariad, отговорно за разработването на нова унифицирана технология и софтуерна платформа.

Целта е Volkswagen да се трансформира от производител на автомобили в доставчик на услуги, разширявайки своите познания и обхват на действие, като отдели особено внимание на софтуера. А тази трансформация доближава концерна все по-близо до компании като Apple (която за мнозина ще работи върху собствения си автомобил) и Foxconn, които от своя страна все повече гледат на автомобилния сектор като нова възможност за развитие на бизнеса си.

0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Хех, опорчо, тесла фенчетата сте много сигурни относно бъдещето.. Кога щяха да излизат милионите роботаксита, 2019 ли беше?Тойота за 2021 продадоха към 2.2 милиона хибрида - 3.2 милиона за 2022 съвсем не са невъзможни. Освен това вече има огрома преднина с над 20 милиона хибрида срещу 2 милиона електромобила на Тесла. И не са ми фалшиви линковете, а последната официална информация - ако имаш по-нова която казва нещо по-различно - сподели я.
  • #26
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Падат опорни точки ( преди 2 години )
    Особено пък с фалшивите ти линкове! Да не мислиш че не знам английски и не мога да разбера че ме пращаш да чета информация от 2019 година, когато Тесла продаде малко над 300 хиляди автомобила? Ако си погледнеш календара в момента е 2022 година и Тесла тази година ще продаде 1,6 милиона автомобила, което ще свали емисията в Пула значително. Особено пък ако наистина премахнат чистите хибриди от преференциите и броят само плъгините. Тогава Toyota отича в канала.
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Е браво ( преди 2 години )
    Сам съсипваш опорните си точки. Тесла вече спестява повече въглеродни емисии само с 1,6 милиона продажби, защото Toyota посмъртно не може да продаде 3,2 милиона хибрида годишно. До миналата година не можеше да продаде и два милиона за година. А Тесла след пет години ще има по-големи продажби от общите продажби на Toyota, ако разбира се Toyota успее да запази 10 милиона продажби, което е под огромен въпрос, защото продажбите на ДВГ спадат, а Toyota няма батерии за друго.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Вече ти отговорих - защото 1.6 милиона електромобила спестяват СО2 колкото 3.2 милиона хибрида. Като хибридите го правят с много по-малко ресурси за батерии и съответно сътресения във веригите за доставки. Ти по-добре се запитай защо в ЕС пулът на Тойота-Мазда има средни емисии 108 грСО2/км, докато този на FCA-Tesla 115.7, a VW Group - 123.9. Източник: ЕЕА, фиг.2 тук: ***.eea.europa.eu/ims/co2-performance-of-new-passenger
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Смях ( преди 2 години )
    Те Тойота развиват технологиите за твърд електролит заедно с водородните технологии, но и при двете са на един и същ етап - доникъде. Остават си скъпи и непродаваеми технологии, а нормалните литиево-йонни батерии вече са с по-добри параметри, но на по-ниска цена и с готови производствени мощности. Запитай се, защо уж най-развитата в електрификацията фирма Тойота има ограничение в ресурсите и не могат да намерят 12 000 батерии/год., а Тесла в същото време произвежда 1,6 милиона?
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Един хибрид с 1.5 кВтч батерия намалява СО2 емисиите за целия си жизнен цикъл с 30%, докато един електромобил със 75 кВтч батерия - с 60%. За всеки с малко разум е ясно кое е по-ефективното решение в условията на ограничени ресурси за производството на батерии. А това че Тесла щели със софтуерен ъпдейт да си сменят принципа на действие на волана - ха-ха-ха-ха, добра смешка.
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Тойота са най-напред в разработките на батерии с твърд електролит. Това е бъдещето на електромобилите. Инвестициите в сегашните технологии са все по-трудно оправдани за тях при положение че покриват всякакви норми за емисии без проблем. В момента са назад само с бройката произведени електромобили, но това го компенсират повече от успешно с над 20 милиона хибрида.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    .. при Тойота е steer-by-wire система с променливо в зависимост от скоростта предавателно число и 150 градуса за пълен завой на ниска скорост и много по-прецизен при висока скорост. Ето това е технологично превъзхоство. А мощността на рекупериране на хибридите не е ограничена от електромоторите (само единия електромотор на Приус е към 300 НМ, колкото на Тесла Модел 3), а от батерията. При Приус РАВ 4 Плъгин мощността е над 100 кВт, така че не пиши глупости.
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Управлението е толкова прецизно, че в движение не усещаш как се включва или изключва ДВГ, т.е. пиковете на въртящият момент от стартирането на ДВГ се компенсират от спадовете на въртящ момент от електромотора перфектно във времето. Това никой друг не го може, това е технологично превъзходство. Още един пример - джойстика при Тесла който е обикновен механичен волан, който въртиш на над 500 градуса за пълен завой на ниска скорост и е неудобно чувствителен при висока скорост, докато при Тойота е st
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Е колко да е прецизно управлението, като мощността на двигателя на хибрида е двайсетина коня и спирачното усилие и то толкова. То е там, колкото да се каже че го има и да зареди батерията с 20 киловата мощност за няколко секунди, за да може от Toyota да претендират че произвеждат зелени автомобили и да получават субсидии от което се изхранват. Скоро субсидиите и преференциите за хибриди ще бъдат спрени навсякъде и от Toyota ще го закъсат, защото няма да покрият евронормите.