IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия намалява стимулите за електромобили

Бонусите за хибридни превозни средства изчезват напълно

Германия е една от страните, която най-активно предлага бонуси при покупка на електрически автомобили, но нещата са на път да се променят съвсем скоро. По информация на бизнес-изданието Handelsblatt, новото споразумение на управляващата коалиция предвижда от 2023 г. стимулите да бъдат рязко намалени.


електромобили


Нещо повече – бонусите най-вероятно ще изчезнат напълно, след като предоставените от държавата средства в размер на 2,5 млрд евро бъдат изчерпани. Това решение на властите със сигурност ще предизвика реакции в държава, в която електрифицираните автомобили имат пазарен дял от около 14%.

Планът на правителството предвижда стимулите, предоставени за електрически превозни средства с цена под 40 000 евро, да паднат от сегашните 6000 евро на 4500 евро в началото на следващата година и след това да намалеят допълнително до 3000 евро през 2023 г. И това не е всичко. Досега германските шофьори можеха да разчитат и на бонус за премиум електрически автомобили с каталожна цена до 65 000 евро. Стимулът ще падне на 3000 евро от сегашните 5000 евро, а от средата на следващата година ще се предоставя само на автомобили с максимална цена от 45 000 евро.

Ограниченията няма да засегнат само изцяло електрическите автомобили. Според германския вестник, бонусите за зареждащите се хибриди (plug-in) ще бъдат напълно отменени. Очаква се промените да бъдат обсъдени на заседание на правителството през тази седмица, а окончателното решение да бъде взето на 3 август.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Предишното ми мнение беше до първия. А иначе втория е прав. Така или иначе има недостиг и клиентите са съгласни да плащат дори по-висока цена, та субсидиите стават безсмислени. А иначе кой спал, спал. Мандалото лопна. Да не е спал, а да се е възползвал от субсидиите досега. Ако френските и немските автопроизводители бяха започнали поне по времето на Тесла, досега държавите им щяха да са им построили както заводи за автомобили така и за батерии почти безвъзмездно, защото ги покровителстват.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Точно така. Правят го задави сринат още една от опорните точки която толкова многословно си обяснил в мнението си. Да ти припомня че субсидиите на Тесла спряха още преди две години в Щатите, но въпреки че раздават по 7500 долара за продаден автомобил на конглокентните марки, доскоро Тесла държеше 80% пазарен дял със своите само два модела, въпреки нелоялната конглокенция и въпреки десетките модели, които излязоха от конглокентите. Тоест не субсидиите движат пазара.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Нямаше как да продължат вечно. Органичното търсене вече започна, така че стимулите стават безсмислени.
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    да и продажбите ще на елктрокари ще се сведат до крайно еко-меко феновете само и ще лъсне това, което всички отдавна знаят, че колите се взимат, само за да се прибере премията. Само където сега има условието да не продават колата 6-12м, иначе трябва да върнат парите от премията. Отделно, на 150кВт зарядни цената е над 1Е/кВт, и става много много спорено ел. коли са наистина толкова евтини