Вече малко повече от десетилетие властите в САЩ предлагат федерален данъчен кредит на стойност до 7500 долара за купувачи на електрически автомобили и хибриди. Уловката е, че след като 200 000 от тях бъдат заявени за производител, този кредит ще бъде прекратен. Сега автомобилните производители - по-специално General Motors , Ford , Toyota и Stellantis. искат тази горна граница да бъде вдигната повсеместно.
Искането идва под формата на съвместно писмо до Конгреса (което можете да прочетете тук), подписано от главните изпълнителни директори на всяка компания. Автомобилните производители биха искали таванът да бъде вдигнат за всички производители на електромобили. Най-общо казано, те искат това поради опасения относно нарастващите разходи за материали и проблеми с веригата за доставки, което може да доведе до по-високи цени и може да обезкуражи купувачите да купуват електромобили.
Това също така ще върне автомобилните производители на равнопоставено поле. GM достигна таван за данъчен кредит преди няколко години, което означава, че нито един от неговите електромобили не отговаря на условията за данъчен кредит. Така че сега GM не е конкурентноспособен на другите автопроизводители, които все още имат кредити. GM обаче няма да бъде единственият бенефициент. Tesla също свърши въпросните кредити преди години. Nissan все още има, но вероятно не за дълго, тъй като, според информация на InsideEV, около 190 000 Leaf-а са били продадени в САЩ към април.
Извършването на тази промяна също ще е добър начин за продължаване на стимулирането на продажбите на електромобили, ако правителството иска да направи това. Докато електромобилите сега достигат паритет в практичността и производителността с колите с ДВГ, наличието на допълнителен финансов стимул със сигурност ще ги поддържа да изглеждат по-привлекателни. А автомобилните производители могат да продават електромобили, без да се страхуват, че ще останат без кредити по-рано.
Със сигурност са възможни някои видове промени в данъчния кредит за електромобил. В процеса на работа има сметки, фокусиращи се върху промените в горните граници, както и върху размера на наличните пари и кои превозни средства отговарят на условията. Предложени са кредити до 12 500 долара, плюс възможни кредити за продажби на употребявани електромобили и ограничаване на някои кредити за превозни средства от определени ценови групи. Разбира се, всякакви промени ще изискват известно сътрудничество в дълбоко разделения Конгрес на САЩ.