В последно време цените на нови автомобили вървят нагоре и това с пълна сила важи за електрическите превозни средства. В същото време, заради проблемите с производството, при покупка на нова кола нейният собственик трябва да чака доста време за доставката. А това кара тези, които са се сдобили с такъв автомобил, да се опитат да го продадат с голяма печалба.
Властите в различни държави от Европа се опитват да ограничат подобни действия. Франция, например, въвежда нови правила за предоставяне на субсидии при покупка на електрически превозни средства, които които осигуряват допълнителна печалба на собствениците си, съобщава Automotive News Europe.
Съгласно новите разпоредби, свързани с държавните стимули за закупуване на електрически превозни средства, всеки бенефициент е длъжен да задържи закупеното превозно средство за една година, преди да може да го продаде. Също така той е задължен да измине минимум 6000 км. Ако тези условия бъдат нарушени, собствениците, които са използвали държавни стимули, трябва да възстановят отпуснатите средства.
Според предишните правила, собствениците на нови електромобили трябваше да задържат превозните средства поне 6 месеца, преди да прибегнат до продажба.
Напълно електрическите автомобили се радват на особено голям интерес от страна на потребителите на фона на растящите цени на бензина и дизела заради продължаващата война в Украйна. Проучване на платформата Reezocar установява, че редица електромобили Model 3 на Tesla, произведени през 2020-2021 г., се предлагат във Франция при условия за задължителен пробег от 6000-15 000 км от собственика, преди дадена кола да бъде препродадена.
Tesla адаптира цените и спецификациите си, за да отговаря на ограниченията на френските стимули, и според френското списание L'Automobile има случаи на френски купувачи, които продават почти нови електромобили Тesla в други страни, където цените са по-високи.
Още по темата и какви са отстъпките във Франция – четете в Investor.bg