IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Ford предрече епоха на „ценови войни“

Електромобилите скоро ще се изравнят с конвенционалните модели, смята Джим Фарли

Съвсем скоро средната стойност на електромобилите ще спадне до 25 000 долара, което доведе до истинска „война на цените“ в автомобилната индустрия. Това заяви генералният директор на Ford – Джим Фарли, цитират от Washington post.


електромобили


Топ-мениджърът отбелязва, че в момента производството на електромобил излиза много по-скъпо в сравнение с превозно средство с бензинов двигател. Например, електрическият кросоувър Mustang Mach-E струва около 44 000 долара, като на батерията се падат 18 000 долара, а на зарядното устройство – 3000 долара. В същото време сходният по габарити и оборудване Ford Edge струва 25 000 долара.

Фарли обаче е убеден, че скоро цената на електромобилите ще падне значително, като това ще бъде постигнато благодарение на появата на нов тип батерии, които ще използват по-малко скъпи материали като никел и кобалт. Едновременно с това ще се съкрати значително и времето за сглобяване на един електромобил, като така също ще се икономисат средства.


Ford Mustang Mach-E


За снижаване на цените може да помогне и намаляването на разходите за дистрибуция. Това може да бъде постигнато със съкращаване на разходите за поддържане на голям брой произведени коли в дилърските складове и с намаляване на средствата за реклама. Във Ford, например, харчат за реклама по 600 долара от всеки продаден автомобил.

Сред идеите на Фарли също така е бъдеща продажба на превозни средства с минимална надценка. В същото време производителите ще изкарват повече пари, като продават софтуер и други подобни услуги, в това число и автопилот.


Wuling Hong Guang


Шефът на Ford е категоричен, че „ценовата война“ вече е започнала в Китай, където се продават около половината електрически превозни средства в света. А най-популярният модел там е китайският Wuling, който струва около 8000 долара.

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не е до еко джендър политика. До пари е. До пари от рудниците на цар Соломон в Африка, собственост на холандци, белгийци и датчани- все едни такива, дето никой не ги знае какво смислено произвеждат, ама са адски богати. Робовладелци, сър. Нагли, зли, алчни робовладелци. И в България си имат губернии.
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    В Европа умишлено налагат забрани за автомобили с ДВГ, ужким екология. Оскъпяват ги с измислени системи за еконорми. По този начин цените на нормалните коли се вдигат все повече и в един момент ще се изравнят със скъпите електрокари. А не защото били спадали ел. каручките. На власт са правителства с еко джендър либестна политика и си налагат със сила профанските идеи, като зелената сделка с вятърни перки и слънчеви огледала. Сега по евтино ли ви е с нея ? Ама европейците сами си ги избраха.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Бен Газара ( преди 2 седмици )
    Ще се изравнят цените, но не заради намаляване цени на електромобили, а заради покачване на конвенционалните.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 седмици )
    Такова нещо в България никога няма да може да си купим. Взех си две нови коли досега, но за това няма финанси, няма инфраструктура а с очертаващите се следващи десет гладни години, не виждам как ще стане. Цяло едно поколение още ще трябва да се задоволява със стари дараци. Ние поне имахме за кратко възможност да караме нови коли, та били те и бензинови.
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    до 3 ( преди 3 седмици )
    Продължавай да мечтаеш!!! След 10 - 15 години ще можеш да си позволиш кола само под наем за двете годишни отпуски!!!Никой не е спечелил от продажба на ниска цена на бавнооборотна стока!Това не ти е Зара с тениски които хората сменят през месец! Личния автомобил средно се ползва 6-10 години от които 3-7 години са гаранция!Че на батериите и 10! Ще продават на ниска печалба и на ниска цена нещо за което трябва да се грижат години?!?!Продължавай да мечтаеш да си ходиш за буркани на село на ефтинийка
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Прав е човека. Бъдещето е на евтините елекрички, а премиумите ще отидат при Verty.
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Име ( преди 3 седмици )
    Не ти май не схващаш кризата тепърва предстои чипове наистина няма всичко отива в азиатските производители скоро немчугите ще са само спомен
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Какви ценови войни, в момента върви грандиозна схема с балон в цените на колите която е създадена като се симулира изкуствен дефицит и недостиг което наду цените и разкара всякакви отстъпки. Ще мине доста време докато се нормализират нещата но аз лично не смятам следващите 2-3 години да се набутвам пак с нова кола.