Съвсем скоро средната стойност на електромобилите ще спадне до 25 000 долара, което доведе до истинска „война на цените“ в автомобилната индустрия. Това заяви генералният директор на Ford – Джим Фарли, цитират от Washington post.
Топ-мениджърът отбелязва, че в момента производството на електромобил излиза много по-скъпо в сравнение с превозно средство с бензинов двигател. Например, електрическият кросоувър Mustang Mach-E струва около 44 000 долара, като на батерията се падат 18 000 долара, а на зарядното устройство – 3000 долара. В същото време сходният по габарити и оборудване Ford Edge струва 25 000 долара.
Фарли обаче е убеден, че скоро цената на електромобилите ще падне значително, като това ще бъде постигнато благодарение на появата на нов тип батерии, които ще използват по-малко скъпи материали като никел и кобалт. Едновременно с това ще се съкрати значително и времето за сглобяване на един електромобил, като така също ще се икономисат средства.
За снижаване на цените може да помогне и намаляването на разходите за дистрибуция. Това може да бъде постигнато със съкращаване на разходите за поддържане на голям брой произведени коли в дилърските складове и с намаляване на средствата за реклама. Във Ford, например, харчат за реклама по 600 долара от всеки продаден автомобил.
Сред идеите на Фарли също така е бъдеща продажба на превозни средства с минимална надценка. В същото време производителите ще изкарват повече пари, като продават софтуер и други подобни услуги, в това число и автопилот.
Шефът на Ford е категоричен, че „ценовата война“ вече е започнала в Китай, където се продават около половината електрически превозни средства в света. А най-популярният модел там е китайският Wuling, който струва около 8000 долара.