Стремителният преход към автомобили с електрическо задвижване е прибързан и вреден за околната среда. Това заяви главният изпълнителен директор на Renault Group – Лука де Мео, като призова производителите да продължат да инвестират в двигатели с вътрешно горене.
Както е известно, европейската комисия иска да спре продажбата на всички нови автомобили с дизелови, бензинови и хибридни двигатели до 2035 г., но много от топ-мениджърите са на мнение, че тази стратегия е прекалено агресивна. По време на срещата „Бъдещето на автомобила" Лука де Мео заяви, че прекалено бързият преход към напълно електрически транспортни средства не спасява планетата.
Според шефа на френската компания, влагането на огромно количество пари в технологиите за създаване на електромобили съкращава инвестициите в двигателите, работещи на изкопаемо гориво, които, на свой ред, замърсяват много повече околната среда.
„Първо, искам да потвърдя, че Renault много държи на електромобилите. Имаме голям брой разработки в тази област и вярваме, че електромобилите, както и водородът, могат да бъдат много добро решение за някои сегменти, където все още се залага на бензинови и дизелови двигатели. Ако се вгледате в статистическите данни, ще видите, че двигателите с вътрешно горене, в това число и хибридите, все още не са достигнали своя пик. Съществуват прекалено много проблеми – социални, финансови и екологични, които трябва да бъдат отчетени“, обясни Де Мео.
Шефът на Renault съвсем не е първият ръководител в автомобилната индустрия, която смята, че ранният преход към електромобили носи сериозни вреди на околната среда и на обществото. Наскоро генералният директор на Volkswagen Group - Херберт Дийс, също заяви, че все още е твърде рано браншът да премине изцяло към електрическо задвижване= Изявлението му беше направено на същата тази среща, където Дийс беше категоричен, че търсене на електромобили има, но инфраструктурата за тях не е готова.