IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на VW Group бие отбой за електромобилите

Според Херберт Дийс прекалено е рано за пълна електрификация

Преходът към изцяло електрическа персонална мобилност със сигурност няма да стане за един ден, нито за година или две. Това е нещо, което всички от политиката и индустрията знаят много добре. Има сериозни действия в това отношение и всички страни са включени - автомобилните фирми, правителствата, енергийните компании, климатичните организации и клиентите.


Херберт Дийс, CEO VW Group


Всички опитват да ускорят процеса по електрификация, но много фактори диктуват темпото, с което се извършва пълната електрификация. Въпреки всички сериозни усилия, дори най-големите играчи в бизнеса смятат, че все още е твърде рано да се премине изцяло към електрически превозни средства.

Наскоро изпълнителният директор на Volkswagen Group Херберт Дийс участва в събитие на Файненшъл таймс за бъдещето на автомобилите, където заяви, че все още е прекалено рано индустрията да премине единствено към електрическа тяга. Според мениджъра, проблемът не е свързан с търсенето от страна на потребителите, тъй като става все по-високо, а с инфраструктурата, която подпомага производството и употребата на електромобили.

И двата процеса изостават от скоростта, с която в момента се разработват превозни средства с нулеви емисии. "Има всички предпоставки за растеж, но са необходими огромни инвестиции и време, за да се постигне той“, казва Дийс. „Нуждаем се от правилните заводи, които да бъдат модифицирани или построени, капацитетът за производство на батерии да бъде наличен и да изградим сигурна, устойчива верига за доставки. Клиентът се нуждае от това да бъде изградена правилната инфраструктура, за да няма проблеми с автомобилите."



Въпреки че може да е твърде рано да се хвърлим изцяло към електрически превозни средства, Дийс изглежда вярва, че компанията, която в момента ръководи, има потенциала да стане световен доминант, когато става въпрос за продажби на електромобили. По време на срещата той изрази визията си Volkswagen да стане „световен лидер в продажбите на електромобили до 2025 г.“ благодарение на огромните инвестиции, направени през годините. Шефът на VW дори каза, че вижда "сериозна надпревара“ с Tesla, въпреки че призна, че „не е очаквал нашият основен конкурент от САЩ да бъде толкова бърз и има стъпка към промяна в техните производствени възможности“.

Херберт Дийс също така потвърди, че Volkswagen вижда огромен потенциал в сегмента на компактните електромобили и такива с размери, сходни с тези на Polo ще са готови до 2025 година и ще се произвеждат под марките Volkswagen, Cupra и Skoda. Трите сходни модела ще са базирани на платформата MEB Small, която в момента се разработва, като мениджърът вярва, че "ще има сериозно търсене и тези машини ще бъдат доходоносни".

0 от 500
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Poskitt ( преди 2 години )
    Моля, когато говорите за електрификация в сферата на МПС, не се ограничавайте до автомобили. Къде слагате товарния и пътния транспорт - влакове(товарни), автобуси и камиони? Да споменаваме ли морския и авиотранспорт? Изобщо, за да заживеем в Ел. задвижван и "чист" свят ще минат доста години. Не си правете илюзии.
  • #20
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бие отбой друг път. Залагаш ли на ДВГ те очаква сигурен фалит и всеки в индустрията го осъзнава.
  • #19
    7 rate up comment 8 rate down comment
    До 16 ( преди 2 години )
    Ти въобще прочете ли статията? Шефът на Volkswagen в прав текст заявява, че клиентите са готови да купуват електромобили, но Volkswagen се оказва неподготвен да ги произвежда и Тесла ги е изпреварила безвъзвратно и не могат да я стигнат. Бъдещето принадлежи на електромобилите, свиквайте. Електромобилите за разлика от автомобилите с ДВГ не са само средство за придвижване, а са и част от енергийната система, защото са едни огромни батерии на колела, които могат да съхраняват енергия от ВЕИ
  • #18
    11 rate up comment 2 rate down comment
    до 15 ( преди 2 години )
    Къде ги тез тарикати, в някой имагинерен свят. В реалния, паметника Левски се минава САМО с противогаз - 1 млн. бракувани дизели с категория Евро О (***)
  • #17
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    Абе защо аджеба няма ни един правителствен ел. мобил? Джиткат си с ДВГ лимузини, ескорта е от огромни СУВ. И тия хора искат да ни убедят да купуваме свързани и вързани ел. коли. Айде стига сме се лъгали.
  • #16
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И тоя призна, че няма смисъл да се заблуждаваме. Тойота БМВ и др. отдавна се опитват да го обяснят. Не сме готови и това е! Един куп условности има още.
  • #15
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Пропов ( преди 2 години )
    Абе хора, спрете се малко и се замислете. Не виждате ли, че ни разиграват и ни правят на МАЙМУНИ ! Чудят се какъв нов тренд да въведат че да накарат хората да си харчат парите. Почна се с атмосферните мотори - купувайте ТУРБО! После дизелите - купувайте ТурбоДизел. После хибриди, после чисто ел. Скоро ще наизкачат и водородните, после летящите...и все опашки ще има от милиони дето искат да са в Тренда. А тарикатите си карат дъртите разкошни ДВГ на Мерц, БМВ, Мустанги разни и се подхилкват.
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тесла и всички останали
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Ние сме прогледнали отдавна. Вече 5 години ти повтаряме, че Тесла няма стигане. Шефът на Volkswagen тези дни и той стигна до тези изводи, но на тебе като гледам ще ти трябват още пет години.
  • #12
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А ти, 8мнико, защо мислиш, че ако няма ток, ще има горива по бензиностанциите? Всъщност, токът в Украйна си тече, като изключим градовете, които червените *** сринаха до земята.