Преходът към изцяло електрическа персонална мобилност със сигурност няма да стане за един ден, нито за година или две. Това е нещо, което всички от политиката и индустрията знаят много добре. Има сериозни действия в това отношение и всички страни са включени - автомобилните фирми, правителствата, енергийните компании, климатичните организации и клиентите.
Всички опитват да ускорят процеса по електрификация, но много фактори диктуват темпото, с което се извършва пълната електрификация. Въпреки всички сериозни усилия, дори най-големите играчи в бизнеса смятат, че все още е твърде рано да се премине изцяло към електрически превозни средства.
Наскоро изпълнителният директор на Volkswagen Group Херберт Дийс участва в събитие на Файненшъл таймс за бъдещето на автомобилите, където заяви, че все още е прекалено рано индустрията да премине единствено към електрическа тяга. Според мениджъра, проблемът не е свързан с търсенето от страна на потребителите, тъй като става все по-високо, а с инфраструктурата, която подпомага производството и употребата на електромобили.
И двата процеса изостават от скоростта, с която в момента се разработват превозни средства с нулеви емисии. "Има всички предпоставки за растеж, но са необходими огромни инвестиции и време, за да се постигне той“, казва Дийс. „Нуждаем се от правилните заводи, които да бъдат модифицирани или построени, капацитетът за производство на батерии да бъде наличен и да изградим сигурна, устойчива верига за доставки. Клиентът се нуждае от това да бъде изградена правилната инфраструктура, за да няма проблеми с автомобилите."
Въпреки че може да е твърде рано да се хвърлим изцяло към електрически превозни средства, Дийс изглежда вярва, че компанията, която в момента ръководи, има потенциала да стане световен доминант, когато става въпрос за продажби на електромобили. По време на срещата той изрази визията си Volkswagen да стане „световен лидер в продажбите на електромобили до 2025 г.“ благодарение на огромните инвестиции, направени през годините. Шефът на VW дори каза, че вижда "сериозна надпревара“ с Tesla, въпреки че призна, че „не е очаквал нашият основен конкурент от САЩ да бъде толкова бърз и има стъпка към промяна в техните производствени възможности“.
Херберт Дийс също така потвърди, че Volkswagen вижда огромен потенциал в сегмента на компактните електромобили и такива с размери, сходни с тези на Polo ще са готови до 2025 година и ще се произвеждат под марките Volkswagen, Cupra и Skoda. Трите сходни модела ще са базирани на платформата MEB Small, която в момента се разработва, като мениджърът вярва, че "ще има сериозно търсене и тези машини ще бъдат доходоносни".