IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Повечето електромобили ще преминат на 800 волта до 2025 г.

В момента масово се използват 400 волта, по-високото напрежение ще помогне за по-бързо зареждане

Повечето електромобили, които в наши дни се предлагат на пазара, използват 400-волтова архитектура, но това може да се промени до средата на десетилетието. Към момента малцина производители използват по-високо, 800-волтово, напрежение - Audi, Porsche, Hyundai и Kia, всички от които са партньори с Rimac Automobili. Единственото изключение е Lucid Air, който използва 900 волта, благодарение на собствена технология.


Porsche Taycan


Работата на по-висок волтаж дава на електромобилите несравними скорости на зареждане и съответно по-малко време на станциите, което ги прави атрактивни за потенциалните клиенти. Всички машини на гореспоменатите марки могат потенциално да зареждат на станции с мощност до 350 kW, но към момента никой от тях не го прави, с изключение на Lucid.

Porsche Taycan зарежда на пикова мощност от 270 kW, докато при Kia EV6 максимумът е 240 kW. Lucid Air може и да достига до върховите 350 киловата, но при тестове на редица медии са постигани точно 300. Но и това са доста впечатляващи показатели, превръщащи американския автомобил в най-бързо зареждащият се до момента.


800-волтова архитектура


Както вече споменахме, масово електромобилите са с 400-волтова архитектура, но това няма да трае дълго, по информация на Automotive News. Доставчиците на автомобилната индустрия усилено работят по 800-волтова технология, като се очаква производителите, които до момента не я използват, да я въведат до 2025 година, или поне голяма част от тях.

Пред Automotive News Дърк Кеселбургер - шефът на електрическите задвижвания в компанията GKN, която е сред най-големите доставчици, заявява: "През 2025 година основната част от приложенията за електромобили ще работят на 800 волта. Смятаме, че няма проблем технологията да е основна за масовите производители, тъй като от Hyundai доказаха, че тя е приложима и конкурентна в ценово отношение".

Според източници на изданието, на подобно мнение са и други високопоставени мениджъри в компании като Vitesco и BorgWarner. Главният инженер на последната - Хари Хъстед, заявява, че "800-волтовият сектор нараства по-бързо, отколкото очаквахме преди няколко години и виждаме голям интерес от страна на клиентите ни".


Бързо зареждане


Основното предимство, предлагано от 800-волтовата технология е теоретичното намаляване с 50% на времето за зареждане. Александър Райх от Vitesco обяснява семпло: "Като удвоите напрежението и имате същия ток, получавате два пъти повече енергия в превозно средство. Няма нужда от 1000 км пробег за електромобил, ако времето за зареждане е достатъчно бързо".

Изглежда, че има консенсус както сред производителите на автомобили, така и сред доставчиците, че бъдещето на електромобилите е 800 волта, въпреки че някои компании разглеждат смяната на батериите като средство за намаляване на времето за изчакване на станцията. Но ако процесът за зареждане наистина стане много бърз, тогава дори смяната на батерията ще бъде ненужна...

0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Христо ( преди 1 година )
    Като стане над 20 хиляди волта ще стане работата. Кабела ще е тънък, но ако някой тръгне да го реже ще се телепортира.
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    #1 Виж видеото в ютюб "Замърсяват ли електромобилите" да се ограмотиш и да спреш да се излагаш като кифлaджия.
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Поправка ( преди 1 година )
    Всъщност са 90 милиона долара, но и 200 милиона лева да са, пак не са кой знае колко!Изграждането на една бензиностанция струва милиони и е необходима сложна и скъпа инфраструктура. Изграждането на зарядна станция става за десетина дни след като си осигурил партида за ток и ти трябва най-обикновен паркинг, за предпочитане да не е твой, а на някое вече съществуващо място на което хората така или иначе спират за да пазаруват, хранят или се забавляват.
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Досега не се знаеше много за цената, но след скорошен търг, Тесла беше предложила да изгражда зарядни станции за 30 000 долара за колонка. Очевидно няма да и трябват 280 000 колонки за да зареждат всички за 5 часа, а следващите 10 денонощия - 235 часа колонките да пустеят. Освен това 90% от зарежданията стават на бавни зарядни, а само на дълъг път се зарежда на бързи. Тоест едни 3000 зарядни ще са достатъчни за 5 часа на денонощие.Общата инвестиция става 90 милиона лева. Нищо работа!
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ОК. Да кажем че съм съгласен с вашето мнение и е възможно да се направи по този начин. А каква ще е цената на тази инфраструктура? Кой ще я построи за толкова кратко време и да е развита до толкова че да обхваща цялата страна и да е достъпна за всички хора след 20 години когато теоретично 80% от колите по пътищата трябва да са електрически? Инвестицията за това ще бъде колосална по размери! Ами ресурсите? Толкова много медни кабели, и редки метали за батериите. Ами като остареят?
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не говорим, че при зареждане със 100 киловата средна мощност, на тези 280 хиляди колонки, могат да се заредят с по 50 kWh батериите на 560 хиляди автомобила на час. Тези 50 киловатчаса стигат за около 300 км пробег. При 30 км дневен пробег, един автомобил ще трябва да зарежда по 30 минути на всеки 10 дни.Тоест 280 000 колонки могат да заредят всички автомобили в България само за 5 часа, а следващото зареждане да стане пак за 5 часа след 10 календарни дни. Дали е реалистично?
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И май бъркаш мощност с енергия. Зарядните на Тесла не са "само" 100kW, а са 250 kW. Има и станции с по над 40 колонки, което са над 10 мегавата. Въпреки това могат да работят няколко часа с пълен капацитет, дори тока в мрежата да е спрял, защото се захранват с батерии, които се зареждат от мрежата с много по-малка мощност, когато има излишна енергия и мрежата не е натоварена, а дори могат да връщат енергия в мрежата когато е необходимо. Тоест зарядните помагат на мрежата, а не я товарят.
  • #8
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ама ти сериозен ли си? Как точно си представяш на 280 хиляди електромобила да им дойде на ума да зареждат точно по едно и също време в един и същи час? Как точно си представи, че някой ще направи бързи зарядни станции по един брой на всеки 10 автомобила?Ами да ти задам същия въпрос. Какво ще се случи ако 280 хиляди автомобила в момента тръгнат да зареждат с гориво? Май ще им отнеме повече време отколкото на някой да си зареди електромобила.
  • #7
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А много ми е интересно от къде ще дойде токът за толкова много електрически коли aко всички минат на ток?В България сега има над 2,8 милиона автомобила. Да кажем че само 10% от тях решат да зареждат по едно и също време на зарядна станция 100KW това прави момента консумация от 28 000 MW. или иначе казано, това е двойно повече отколкото е капацитета на цялата ни енергетика! А той към момента е 12,668 MW
  • #6
    7 rate up comment 9 rate down comment
    ... ( преди 1 година )
    Тоя па единя чак се възбужда за колко време ще се зареждат новите ел. Курници.