IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия намалява стимулите за електромобили

Бонусите за хибридни превозни средства изчезват напълно

Германия е една от страните, която най-активно предлага бонуси при покупка на електрически автомобили, но нещата са на път да се променят съвсем скоро. По информация на бизнес-изданието Handelsblatt, новото споразумение на управляващата коалиция предвижда от 2023 г. стимулите да бъдат рязко намалени.


електромобили


Нещо повече – бонусите най-вероятно ще изчезнат напълно, след като предоставените от държавата средства в размер на 2,5 млрд евро бъдат изчерпани. Това решение на властите със сигурност ще предизвика реакции в държава, в която електрифицираните автомобили имат пазарен дял от около 14%.

Планът на правителството предвижда стимулите, предоставени за електрически превозни средства с цена под 40 000 евро, да паднат от сегашните 6000 евро на 4500 евро в началото на следващата година и след това да намалеят допълнително до 3000 евро през 2023 г. И това не е всичко. Досега германските шофьори можеха да разчитат и на бонус за премиум електрически автомобили с каталожна цена до 65 000 евро. Стимулът ще падне на 3000 евро от сегашните 5000 евро, а от средата на следващата година ще се предоставя само на автомобили с максимална цена от 45 000 евро.

Ограниченията няма да засегнат само изцяло електрическите автомобили. Според германския вестник, бонусите за зареждащите се хибриди (plug-in) ще бъдат напълно отменени. Очаква се промените да бъдат обсъдени на заседание на правителството през тази седмица, а окончателното решение да бъде взето на 3 август.


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    40% от вятър хич не е зле.
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото за първата половина на годината 50% от консумирания ток в Германия е от ВЕИ ръст от 43% за първата половина на 2021г.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Думата електромобил изчезва. Казва се просто кола. Защо да се субсидира някой си да си купи кола? Тва да не е стока от първа необходимост? Безплатните зарядни в България отдавна трябваше да ги няма - доста народ щяха да си запазят зъбите :D
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кланът Порше уволни Дийс, така че немската индустрия я чака много мрачни времена, точно както и японската. Що да не махнат стимулите, все пак лобизмът не е нещо кофти, нали така адвокате? Стига бивши и настоящи канцлери да не отиват в гъзпром. Разправят, че тънката линия между лобизъм и корупция било дали ще те хванат или не.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    8-ми , да ти се обяснява какво е манталитет, народопсихолигия точно тук е смешно. Но накратно - всяка нация си има особености, и ако не си сред тях не можеш да ги усетиш. Немеца ще си куи нещо в промоция, дори и да не му трябва, само защото е в промоция и после ако го продаде ще изкара някой лев. Конкренто покрай субсидиите, някои изкараха много пари... 4-5к на кола (поне) от нищо.
  • #9
    0 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 и 3 ( преди 1 година )
    Адвокате, спри да ме копираш и крадеш толкова нагло. Наистина ли дори лафовете си не можеш да измислиш сам?
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Всъщност за разлика от останалите аз не съм изразил просто лично мнение, а съм изброил общоизвестни факти. Ако смяташ че някой от фактите които съм изброил не отговаря на истината, можеш да ме обориш с други факти И аз ще се съглася с тебе, защото когато фактите говорят и боговете мълчат.Ето не разбрах Какво точно имаш предвид за манталитета и затова най-културно те питам без да ти противореча? А Тесла засега е еталон, което не означава, че и в бъдеще ще е. Говоря за миналото и настоящето.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    е, щом е у глена е обидна просто ще му викам дизеловата принцеса, може ли?
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Зелената *** е пропуснала, че вече в немско пазарният им дял е 14%. Всеки седми кара и ще стават все повече и все повече. Тесла вече работи за четвърта итерация на зарядното им с около 300 или 350 киловата.Така че много рев и сополи ще има.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    3, 4-ти, пич, успококй се малко. Форума е място, където всеки да изрази мнение, а не да избива комплексите си с множество коментари, в които предимно всичко се сравнява с Тесла. Да ново беше на пазара, може да положили някакви основи, но далеч вече не са еталон. А когато дори не познаваш манталитета на дадена нация, пазара, по-добре си спести разсъжденията. Не винаги това което можеш да прочетеш по нета отговаря на истината.