На пазара може да се намерят не само автомобили с различна каросерия, които се отличават не само по дизайна, формата и техническите характеристики, но и по оборудването си. Собствениците на седани, например, се оплакват, че задните прозорци на колите им са покрити с вода по време на силен дъжд, което влошава видимостта. Така възниква логичен въпрос - защо хечбековете, комбитата и кросоувърите имат чистачка на задното стъкло, а седаните и купетата нямат?
Преди време подобно решение се използваше за вътрешния пазар на Япония. Осмото поколение на седана Mitsubishi Galant, например, се предлагаше с чистачка дори за пазара в Европа. Други популярни модели, оборудвани с такава технология, бяха Ford Orion и Ford Escort, които се продаваха през 80-те и 90-те години на миналия век.
Съвременните седани обаче не могат да се похвалят с чистачка на задното стъкло. Единствените изключения са компактните автомобили от марката Skoda, но технически те са лифтбекове. Тези модели са с двуобемно тяло - интериорът и багажното отделение остават едно. В допълнение, капакът на багажника може да се повдига заедно със стъклото, за разлика от стандартния седан.
Основната причина седаните да не използват задни чистачки е аеродинамиката, въпреки че самото устройство е много полезно. Ако карате хечбек или комби по кален път при лошо време, задното стъкло почти веднага ще се покрие с кал заради аеродинамичните характеристики на тези автомобили. Седаните обаче също се нуждаят от чистачка, тъй като при силен дъжд върху стъклото се натрупва вода. А през зимата залепва сняг, който се разчиства трудно, ако стъклото няма отопление.