По-добре е да забравите тезите „по-лесно е да се смени, отколкото да се ремонтира“ и „хайде, тогава ще купим нови“ - пазарът на нови автомобили, ако се възстанови напълно, няма да бъде скоро. Искате или не, днес ще трябва да обслужвате и да пазите колата, която имате. Припомнете си задълженията на всеки собственик на автомобил, които доскоро бяха задължителни за поколението на нашите бащи. За една от важните пролетно-летни процедури ви напомняме сега.
Изминаха само 20 години от автомобилния бум в началото на 2000-те, когато общият просперитет на населението и първите заеми за автомобили значително актуализираха местния автомобилен парк. През това време спряхме да обработваме дъното на колата против ръжда, внимателно да следим налягането в гумите и дори да извършваме редовна поддръжка. Всъщност за какво са тези неща, ако след няколко години ще сменим колата.
От обобщението нека са "прицелим" в днешния частен случай. Преди дългите пътувания през лятото проверете т.нар. отходни водни канали по каросерията. Те редовно се забравят, което в крайна сметка води до по-големи проблеми. С годините те се запушват с мръсотия и отломки, така че водата спира да се оттича, натрупвайки се в кухините, особено под предното стъкло.
Благодарение на тази влага трапецът, който е залавно място на рамото на чистачката просто ръждясва. Ръждясва и целият механизъм под него. От там чистачките спират да работят, при това често пъти в най-големите дъждове, когато сте тръгнали на блянуваната почивка.
Какви са колите - японски или немски, корейски или френски - няма значение. Редовното, веднъж на сезон, почиствайте отходните канали на каросерията, като това действие ще ви се отблагодари, като значително ще удължи живота не само на работата на чистачките, а и на автомобила като цяло.