IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на бензинови и дизелови коли в Европа се сринаха

Хибридите също записват спад, докато електромобилите печелят позиции

Продажбите на дизелови и бензинови автомобили са най-засегнати от проблемите с доставките на пазарите в ЕС, сочат резултатите от второто тримесечие на годината, публикувани от Асоциацията на автомобилните производители (ACEA).


Citroen


При бензиновите модели спадът е с 22,2% на годишна база до 909 000 бройки, което е 38,5% от пазара. В същото време резултатът на дизелите в ЕС е 409 000 продажби (-27,7%), като техният дял вече е само 17,3. През същия период на 2021 г. той е бил 20,2%.

Причините за спада на двигателите с вътрешно горене са причинени от недостига на електронни компоненти. Като цяло от началото на годината продажбите са спаднали с 14% спрямо 2021 г. Така в ЕС са продадени 4,6 млн превозни средства, а всички основни пазари отчитат двуцифрени спадове.

Въпреки бонусите от властите в различните държави, хибридните автомобили също страдат от проблемите с доставките и отчитат спад от 2,2% в ЕС. Техният дял обаче продължава да расте и вече достига 22,2% от пазара. На свой ред, plug-in хибридите също отчитат отстъпление спрямо 2021 г. (-12,5%), а дялът им на пазара е 8,7% с 206 000 продажби.

Категорията на изцяло електрически автомобили е единствената, която напредва (+11%) - 243 000 продажби, но и при нея се усеща забавяне на ръста. В момента електромобилите имат дял от 9,9%, като той можеше да бъде и по-голям, ако не бяха огромните затруднения с доставките на електронни компоненти от Украйна при един от лидерите на пазара – Volkswagen.

Продажбите на електрически коли на германската група са паднали с 16,5% през второто тримесечие, след като през първото записаха ръст от 33,6%. Затова и от ACEA отчитат, че като цяло пазарът на автомобили с нулеви вредни емисии е далеч от целите, поставени от властите в ЕС.

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 1 година )
    Все по-малко европейци могат да си позволят нова кола, продажбите са рекордно ниски, това е голата истина. И да санкциите удариха основно Русия и ЕС. САЩ ще си продават газта и оръжията на все по-бедна Европа, Китай ще пазари евтин руски петрол и газ с което ще е все по конглокентен на развиващите се пазари за сметка на европейските производители и така, Виктория Нюланд го каза преди 8 години, ЕС да го ду*ха
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще продължават да се сриват и бензинови и дизелови и електрически,заради компонентите от които се произвеждат и най-вече заради тъпите санкции към Русия.Това се оказва огромна непреодолима пленина,която тъпите от ЕС си мислеха ,че могат.Оказва се в края на краищата,че това не е така и за да има производство трябва да има сурови материали,които в голяма част идват точно от там.Дори продуктите използвани за батерийте на ел.колите пак са оттам,за това всичко ще е скъпо и доста рядко до липсващо.
  • #11
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тук са си, не се плаши. Може и да е арогантно да кажа, че водата е мокра и винаги ще е морка, знам ли. Само че тя си е мокра. Всички произвеждани и продавани нови коли ще са електрически. Въпросът е ти кой си? Не отговаряй, няма нужда.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    За какъв се имаш поизченаха бензинки и тинтирита че дойде да ги заместиш със своята "гениална" повърхностна "безгрешност" и арогантност разликата е че си в другата крайност. Какво да не би да мислиш че в САЩ или пък в Полша "всички коли ще са електрически" каквото и да имаш в предвид след по-малко от 5 години. Разбира се че има значение колко струва тока за всеки който не е голямата работа като теб това е все едно да кажеш че няма значение колко струват горивата
  • #9
    5 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Дървения философ, с такива аргументи как имаш пари за храна? Немец значи немец, ливадо.
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    до предния ( преди 1 година )
    Под "немец" ,предполагам, имаш предвид "германец", щото и швейцарци и австрийци говорят немски! Та в Германия вече нашенци вземаме по 3 х. евра - германците са нагоре по скалата, а за Швейц да не коментираме!!
  • #7
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пиша за златния милиард, т.е. тези които определят какво и кога ще се произвежда. САЩ, западната част на ЕС и Полша, както и Китай. Не за вас, не за африканците. Токът бил скъп за немец със заплата от 3 хиляди евро?! Чувате ли се изобщо?
  • #6
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Емо ( преди 1 година )
    Да видим като направят 7-8 години електрическите автомобили и батерията е за смяна какво щастие ще е.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Според мен не е реалността освен ако 5-10 години не ги имаш за "много скоро" и ест пишем само за новите които са малка част от всички в БГ а за дизела също е грешно и при каране главно извънградско дизела си има смисъл където тока е скъп (в Германия, Бенелюкс и Испания тока е по над 30 цента на квтч)
  • #4
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С каква злоба само искате да ударете по един минус на релността. Горкичките!