IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Rimac най-после започна производството на Nevera

Хиперколата с 4 електромотора е първият сериен автомобил, направен в Хърватия (ВИДЕО)

След 5 години разработка и тестове хърватската компанията Rimac най-после успя да стартира серийното производство на хиперколата с 4 електрически мотора Nevera. Това е първият сериен автомобил, произведен в Хърватия, като преди да стигне до конвейера, той е сменил 3 поколения технология за задвижване.


Rimac Nevera


За създаването на окончателния вариант са използвани 18 прототипа, 45 краш-теста и са положени 1,6 млн колективни часа изследвания и разработки. Това е огромно усилие, особено за малка компания, която трябваше да се справи с глобална пандемия, криза с чипове и милиони други проблеми.

Първият сериен модел е с цвят перла Callisto Green с джанти Graphite Vertex и интериор от Sand Alcantara. Въпреки, че автомобилът с производствен номер 000 е напълно готов, той ще остане собственост на компанията Bugatti-Rimac, като ще се използва за изложения.


Rimac Nevera


Плановете на компанията предвиждат годишно производство от 50 бройки, като за продажбата им ще се грижат 25 дилъра по цял свят. Колите за първата година вече са разпродадени, като всяка от тях ще бъде уникална и ще се различава от останалите. За целта са подготвени 36 различни цвята на каросерията, които може да бъдат комбинирани с допълнителни „ливреи“.

Серийната Nevera ще се предлага и с различни варианти на оборудване, като всички те включват карбонови детайли. Един от тях е с напълно голо карбоново тяло, а клиентът ще разполага и с огромен избор от цветна кожа, алкантара, контрастни акценти и метални елементи за интериора.



Задвижването на хиперколата става с 4 електромотора със съвкупна мощност от 1887 к.с. и 2370 Нм. Те се захранват от батерия с капацитет 120 кВт/ч, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 1,9 секунди. А разстоянието от 1/4-миля се изминава за 8,5 секунди.


0 от 500
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Има една малка подробност. Dragstera след това ускорение се прибира в бокса и му се прави основен ремонт за следващото ускорение . Тоест на всеки 400м му се прави основен ремонт, докато този автомобил на 400 хиляди километра ще е сменял само гуми и спирачки и за разлика от dragstera можеш да идеш да си закараш детето на училище, да идеш до магазина, до работа и където се сетиш с него. Това че с 20 лв за зареждане със своите 2000 коня ще мине повече километри отколкото Поло, няма да коментирам.
  • #3
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Знаещ и Можещ ( преди 1 година )
    Фякта е че топ фюъл драгстър прави 1/4 миля за 5секунди.Освен това 120квт/ч батерия при тояа каране едно 200км ако изкара пробег па добре
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Обективно ( преди 1 година )
    и няколко милиона от баща си.
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Невероятен автомобил, а хърватина започна буквално в гаража преди двайсетина години.