IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota и Volkswagen са производителите с най-големи дългове

Двата концерна дължат по близо 200 млрд долара на кредиторите си

Концерните Toyota и Volkswagen са не само най-големите производител на автомобили в света, но и най-големите длъжници в индустрията. Това твърди каналът Statist Telegram, който се позовава на доклада на групата за управление на активи Janus Hasnderson.


Toyota vs Volkswagen


Според информацията, Toyota е начело в класацията на световните компании, които имат най-големи дългове през 2021 и 2022 г. Задълженията на японците към техните кредитори са в размер на 186 млн долара. Големият конкурент Volkswagen почти не изостава от Toyota, като неговият дълг е 185 млрд долара.

В топ 10 на компаниите с най-големи дългове влиза и още един производител - Mercedes-Benz Group, чийто нетен дълг през 2021-2022 г. е достигнал 109 млрд долара се посочва в доклада.

Въпреки огромните си задължения, още в началото на тази година Toyota оглави класацията на най-скъпите автомобилни марки. Стойността на японската компания беше оценена на 64,3 млрд. долара - тоест почти три пъти по-малко от нетния й дълг, обявен от анализаторите. Второто място зае друг от най-големите „длъжници“ - Mercedes-Benz, а третото е за Tesla. Volkswagen, от друга страна, изпадна от челната тройка на най-скъпите автомобилни марки и се настани на четвърто място.

Положението на Toyota се влошава и от факта, че продажбите на компанията падат вече девет последователни месеца. През юни японците съобщиха за нов провал на производствения план, който беше причинен от недостиг на микроелектроника и затваряне на заводи в Япония. Въпреки това, Toyota все още е на път да произведе рекордните 9,7 милиона автомобила през тази фискална година.


0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И какъв е смисълът? Тези които си записват в момента заявките, особено за базовите модели или нестандартни цветове и екстри, ще си получат автомобилите през средата на 2023 година. А за разлика от всички останали производители, автомобилите на Тесла не се водят продадени когато бъдат доставени на дилъра, независимо той дали ще успее да ги продаде, Тесла няма дилъри И продава автомобилите си директно на крайния клиент. Автомобилът се води доставен, чак когато клиентът го приеме и регистрира.
  • #12
    8 rate up comment 6 rate down comment
    до долният ( преди 1 година )
    Че кой гарантира че продажбите ще растат с 50% на година на базата на какъв анализ е направено това или май почват да си надписват продажби ккато ФВ а колите им да гният из пустините в Сащ познат случай
  • #11
    6 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Всъщност въпреки, че последното тримесечие продажбите бяха ограничени заради локдауна и затворената в Шанхай фабрика, за последните 12 месеца Tesla е продала 1,1 милиона автомобила годишният ръст на продажбите продължава да е 50%, което за всеки който може да смята, означава че още догодина ще продава по повече от 2 милиона автомобила годишно, а печалбите и ще са два пъти повече и ще е най-печелившата автомобилна компания, освен че е с най-голяма пазарна капитализацияосвен че е с най-голяма п.
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Нали се сещаш че тези 900 хил. автомобила годишно преди 5 години бяха 100 хил годишно а тази година по реалистичните прогнози ще са около 1.4 млн.
  • #9
    7 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Естествено че Тесла няма бъдеще Тесла продава между 800-900к автомобиша Годишно Дачия продава по 300к а Рено по над два милиона Тойота десет милиона
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Айде злобарите се размечтаха какво значи ако трябва да ги плащат те си ги плащат по график и има много държави с по-голям дълг като процент от БВП. Например Япония е с над двоен дълг като процент спрямо САЩ но трябва да си без глава да кажеш че ако си ги плаща ще спре да съществува. Да не говорим че много държави са фалирвали и още си съществуват без проблем а сред тези с най-нисък дълг има и много "хубави" държави като Афганистан но това не им помага да се развиват
  • #7
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Адвокатчо, може да искаш "авторство" и "патент" само на скудоумия, всичко останало си го откраднал, плагиате. Иначе дивотията, че има КПД над 100%, може би само ти я твърдиш в този форум. Нарежда те някъде до малоумията на ***. И шминирита с неговото твърдение, че ДВГ е като газотурбинен двигател.
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Кое бе чистач на тротоари? Я кажи кое мнение ти крада, като повтарям това за Toyota от няколко години?Точно както повтарям и за дълговете на Volkswagen?
  • #5
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Адвокате, крадеш ми лафовете толкова нагло, толкова нагло. Не можеш ли сам да измислиш нещо?
  • #4
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Аз казах ли ви? ( преди 1 година )
    "Положението на Toyota се влошава и от факта, че продажбите на компанията падат вече девет последователни месеца."Това ми омръзна да ви го повтарям вече втора година. Тесла си е осигурила както батерии така и чипове за 50% ръст годишно до 2030 година, а Toyota се самозаблуждаваше, че електромобилите нямат бъдеще и цял живот ще продава хибриди и водородни автомобили, което ще и изяде главата в дългосрочен план. Ето че пророчествата ми се сбъдват.