IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota и Volkswagen са производителите с най-големи дългове

Двата концерна дължат по близо 200 млрд долара на кредиторите си

Концерните Toyota и Volkswagen са не само най-големите производител на автомобили в света, но и най-големите длъжници в индустрията. Това твърди каналът Statist Telegram, който се позовава на доклада на групата за управление на активи Janus Hasnderson.


Toyota vs Volkswagen


Според информацията, Toyota е начело в класацията на световните компании, които имат най-големи дългове през 2021 и 2022 г. Задълженията на японците към техните кредитори са в размер на 186 млн долара. Големият конкурент Volkswagen почти не изостава от Toyota, като неговият дълг е 185 млрд долара.

В топ 10 на компаниите с най-големи дългове влиза и още един производител - Mercedes-Benz Group, чийто нетен дълг през 2021-2022 г. е достигнал 109 млрд долара се посочва в доклада.

Въпреки огромните си задължения, още в началото на тази година Toyota оглави класацията на най-скъпите автомобилни марки. Стойността на японската компания беше оценена на 64,3 млрд. долара - тоест почти три пъти по-малко от нетния й дълг, обявен от анализаторите. Второто място зае друг от най-големите „длъжници“ - Mercedes-Benz, а третото е за Tesla. Volkswagen, от друга страна, изпадна от челната тройка на най-скъпите автомобилни марки и се настани на четвърто място.

Положението на Toyota се влошава и от факта, че продажбите на компанията падат вече девет последователни месеца. През юни японците съобщиха за нов провал на производствения план, който беше причинен от недостиг на микроелектроника и затваряне на заводи в Япония. Въпреки това, Toyota все още е на път да произведе рекордните 9,7 милиона автомобила през тази фискална година.


0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    първото продал 310к и отде гаранции че следващите ще продава по толкова?!Тесла е като ай фон спомняш ли си 2007-*** кка спаха на палатки пред магазините а сега къде е ай фон и спи ли някой пред магазина за него
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Петре, пак си спал като си писал. Имаш ли представа какво е 200 милиарда дълг?
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Понеже продажбите спадат, затова само за първото тримесечие продаде 310 000 автомобила, нали? Това е 1,2 милиона производствен капацитет годишно. Засега няма как да осигури батерии за по-бързо от 50% ръст на година. Дори няма батерии и производствен капацитет да задоволи само търсенето на Тесла модел У, от който може да продава над милион годишно, а ти си тръгнал да говориш за производство на нови модели? Ще ги произвежда когато има батерии и производствен капацитет за тях.
  • #20
    3 rate up comment 5 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    Теслите нямат модели моде ес е със спафащи продажби от години модел екс също тръка го няма семито също имат два модела 3 и уай продават се щото са нови и въпреки това модел 3 е със спадове на някои пазари а Мъвки говори за 20млн продадени коли ахаха а нещо спря и ракети да изстрелва денги нет затова и тръгна туитер да купува но не стана
  • #19
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А Тесла няма дългове, има най-голямата брутна печалба на продаден автомобил, а съвсем скоро като се вдигнат продажбите на автомобили ще стане най-печелившата автомобилна компания въобще, но въпреки това досега не са раздали и един долар дивидент на акционерите си, но въпреки това има най-голяма пазарна капитализация и струва на борсата повече отколкото следващите 10 автомобилни компании взети заедно. Дали пък бизнес стратегията на Тесла не е по-добрата? Дали затова не расте толкова бързо?
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    200 милиарда дългове но всяка година раздават бонуси и дивиденти
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесли виждам навсякъде. Рекордът беше, когато се разминах с 3 Тесли в рамките на 1 км. Сега се върнах от Гърция - там също видях доста Тесли, въпреки че и те нямат официално представителство, сервизи, че и Суперчарджър дори нямат. Аре да видим тия с ТОЙОТИТЕ и Волксвагените кожа ще дадат > 100 000 лв за кола, която най-близко могат да поправят в Буглокещ?
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Е как да видиш Тесла по българските пътища? Средната възраст на автопарка в България е 22год. А Тесла има "масово" производство от 4 години. Рано е още! Около 2035 може да почнеш да виждаш по-често.
  • #15
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Stoyanov ( преди 1 година )
    Незнам ТЕСЛА ли са кви са, обаче не мога се размина от ТЕСЛИ по улиците, и по светофарите само ТЕСЛИ. Що така не мога една ТОЙОТА или един Фолксваген да мерна?
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пък и сам можеш да сметнеш колко е годишния ръст на продажбите, след като през 2015 Тесла продаваше по 50 хиляди автомобила годишно, а за 2021 година продаде 934 хиляди броя, а само за първото тримесечие тази година 310 хиляди броя.