IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota и Volkswagen са производителите с най-големи дългове

Двата концерна дължат по близо 200 млрд долара на кредиторите си

Концерните Toyota и Volkswagen са не само най-големите производител на автомобили в света, но и най-големите длъжници в индустрията. Това твърди каналът Statist Telegram, който се позовава на доклада на групата за управление на активи Janus Hasnderson.


Toyota vs Volkswagen


Според информацията, Toyota е начело в класацията на световните компании, които имат най-големи дългове през 2021 и 2022 г. Задълженията на японците към техните кредитори са в размер на 186 млн долара. Големият конкурент Volkswagen почти не изостава от Toyota, като неговият дълг е 185 млрд долара.

В топ 10 на компаниите с най-големи дългове влиза и още един производител - Mercedes-Benz Group, чийто нетен дълг през 2021-2022 г. е достигнал 109 млрд долара се посочва в доклада.

Въпреки огромните си задължения, още в началото на тази година Toyota оглави класацията на най-скъпите автомобилни марки. Стойността на японската компания беше оценена на 64,3 млрд. долара - тоест почти три пъти по-малко от нетния й дълг, обявен от анализаторите. Второто място зае друг от най-големите „длъжници“ - Mercedes-Benz, а третото е за Tesla. Volkswagen, от друга страна, изпадна от челната тройка на най-скъпите автомобилни марки и се настани на четвърто място.

Положението на Toyota се влошава и от факта, че продажбите на компанията падат вече девет последователни месеца. През юни японците съобщиха за нов провал на производствения план, който беше причинен от недостиг на микроелектроника и затваряне на заводи в Япония. Въпреки това, Toyota все още е на път да произведе рекордните 9,7 милиона автомобила през тази фискална година.


0 от 500
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И как точно очакваш Тесла да фалира? През първото тримесечие четирите им фабрики работеха, имаха разходи за материали, работни заплати и нови разработки и машини, но продукцията само на две от фабриките беше продавана през това тримесечие и въпреки това от 17 милиарда оборот имаха 5 милиарда брутна печалба, което е над 30% брутна печалба- най-високата в автомобилната индустрия. Тоест спокойно могат да свалят цените с поне 20% и пак да са с над средната печалба.
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи тесла фалират догодина по това време? Пак дрънкате дивотии.
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ако знаеш колко си далеч от истината! Точно при товарните превози най-бързо ще бъдат заменени превозните средства с електрически, заради високите цени на горивата. И изведнъж започва да ти издиша опорната точка. Цената на лития и който и да е материал за батерии никога не са зависели от цената на нефта, а само от търсенето и предлагането. Заради очакваното голямо търсене се разработват все повече находища, което ще доведе до свръхпредлагане и падане на цените. Естествен пазарен процес.
  • #30
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха никакви батерии не могат да направят нямат материали за тях които са пряко зависими от цените на горивата.Колкото по-малко двг се ползват толкова по-малко и нефт ще се копа колкото по-мялко нефт толкова по-малко литии че се добива по-малко литии по-малки батерии и по-мялко ел коли.Никога ел колата няма да превземе каквото и да било нишов продукт
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Защо така всички най-големи световни производители на батерии групово са се втурнали да строят заводи за да обслужват интересите на Тесла, като всеки от тези заводи ще произвежда батерии за милиони електромобили, след като Тесла е най-големия им конк"урент , защото строи най-големите фабрики за батерии в света, а никоя от тези компании не благоволи да даде на Toyota само 10 000 батерии за да си произведе първия модел електромобил? Всяка от тях с лекота можеше да го направи?
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Защо както японците от panasonic, така и корейците от samsung и LG са тръгнали да строят фабрики за батериите на Тесла 4680 които ще доставят само на Тесла? Защо Тесла досега не е срещнала проблеми с доставките на батериите за произвежданите в Шанхай автомобили от китайските CATL?Защо BYD - най-големият конглокент на Tesla в Китай, който е втория най-голям производител на електромобили в света, ще произвежда специално за Тесла най-новата си технология blade батерии?
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    При отрицателен лихвен процент за йената от 2016 насам кое е по-добре - да имаш голям дълг или не? Абеномиката не я разбирате нещо, празноглавите тесличковци. Догодина Китай като ви врътне кранчета на батериите какво ще прави мускусния ви гуру? Ще се моли пак на Панасоник да инвестира в производство за батерии за Тесла ли?
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Какво стана с iPhone ли? Ами през 2007 година са продали 1,39 милиона, а миналата година са продали 192 милиона. Почти същото като Тесла. През 2007-*** iPhone продадоха 50% от смартфоните в света. Сега пазарния им дял се е сринал до десетина процента ама май са по-добре, не мислиш ли?
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 1 година )
    Какво стана с iPhone ли? Ами през 2007 година са продали 1,39 милиона, а миналата година са продали 192 милиона. Почти същото като Тесла. През 2007-*** iPhone продадоха 50% от смартфоните в света. Сега пазарния им дял се е сринал до десетина процента ама май са по-добре, не мислиш ли?
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Ами въобще не е спал Петър, а вие спите от няколко години, защото лично аз съм повтарял тези 200 милиарда дълг на Volkswagen десетки пъти за последните години. Даже не съм много убеден как успяха да ги свалят под 200 милиарда, колкото бяха преди 2 години. За Toyota по-трудно се намираше информация, но ето че и те са на този хал.И на този фон, умирам от смях всеки път, когато феновете на двете марки постоянно повтарят как Тесла щяла да фалира.