IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вече няма да има plug-in хибриди с разход 2 л/100 км

ЕС затегна правилата за измерване на вредните емисии при моделите със смесено задвижване

ЕС затяга правилата за измерване на вредните емисиите (CO2) при plug-in хибридите, така че те да съответстват повече на реални ситуации на шофиране. Сега използваният метод показва значителна разлика между резултатите, показани на пътя и тези, които се изчисляват с настоящата методология, разкри говорител на Европейската комисия.


хибрид Audi


Още във вторник, 12 юли, специална комисия, представляваща 27-те държави в ЕС, ще преразгледа разпоредбите, уреждащи сертифицирането на тези мерки. Целта е да се гарантира, че новият метод ще гарантира по-точни резултати в реални условия. Той ще повиши нивото на емисиите за определени модели, като вероятно ще лиши производителите и купувачите от субсидиите, на които се радват така наречените „чисти“ превозни средства.

В момента хибридите се радват на сериозен интерес от страна на потребителите, като през първото тримесечие на 2022 г. те имат дял от близо 25% на пазара в Европа. Ръстът им спрямо същия период на миналата година е 5,3%, съобщава Асоциацията на европейските производители (ACEA).

Измененията в метода на измерване ще засегне по-специално дела на електрическото задвижване, използван за изчисляване на емисиите (CO2) при хибридно превозно средство. Сега той се съпоставя спрямо този на бензиновия или дизеловия двигател, използван от автомобила. През 2025 г. дялът на електроенергията ще бъде намален, а от 2027 г. изчисленията ще се правят в съответствие с действителното потребление. Той ще се основава на данни, събрани от бордовите измервателни уреди за разхода на гориво.

„Години наред емисиите от plug-in хибридите се основаваха на нереалистични условия на шофиране“, отбеляза Анна Краинска от асоциацията „Транспорт и околна среда“, осъждайки публичните субсидии в подкрепа на тези „фалшиви електрически превозни средства“.

Според неправителствената организация Международен съвет за чист транспорт (ICCT), в реалния условия някои plug-in хибридни автомобили отделят три пъти повече CO2 и консумират три пъти повече гориво от официално декларираното.

„Този мит за превозни средства с ниски емисии и разход на гориво от 2 л/100 км приключи. Хибридите имат малки батерии, слаби електромотори и големи двигатели с вътрешно зареждане. Като цяло, те няма капацитет за бързо зареждане“, каза още Краинска.

Според много експерти, plug-in хибридът съчетава недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (голямо тегло и висока цена поради двата двигателя). И когато не се зареждат редовно с електричество, тези автомобили имат много висок разход на гориво. За някои шофьори, които комбинират дълги пътувания по магистрали и движение в града, именно този вид задвижване е алтернативата на дизела.


0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    И кой е този Хонда хибрид от коя година за да може да се сравни с нещо. На мен ми се струва малко 5 на 100 в града но разбира се зависи каква е колата
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Изобщо с тези зареждаеми хибриди са много размити нещата всеки тест твърди различни неща. Аз така и не разбрах докато е в чисто електрически режим харчи ли гориво защото имаше тестове които сочат че харчи 2-3 литра на 100 докато е в електро режим което ги обезмисля спрямо пълните хибриди
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво значи много по малко Хонда хибрид под 5 на 100 градско не слиза това малко ли е
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Ти чак сега ли разбра естествено че извън града хибрид може да харчи наравно малко повече от чист ДВГ дори при 80км/ч защото там почти няма спиране с което да връща ток но в града харчи много по-малко
  • #3
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Име ( преди 1 година )
    Най екологично е на газ след това са атомните коли амамоще такива няма другото е гейт
  • #2
    10 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами да не се окаже сега, че хибрите харчат повече от един ДВГ със сходни параметри. Особенно на магистрала, където над 120 електрическия практически не играе.
  • #1
    19 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето че познах и дойде времето на хибридгейт, за който говоря от години всеки път, когато някой ми каже, че хибридите били екологични автомобили. Особено пък с гръмките заглавия за 1литър на 100 разход на гориво. Всеки път питам дали 4 литра ще ми стигнат до морето?