IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вече няма да има plug-in хибриди с разход 2 л/100 км

ЕС затегна правилата за измерване на вредните емисии при моделите със смесено задвижване

ЕС затяга правилата за измерване на вредните емисиите (CO2) при plug-in хибридите, така че те да съответстват повече на реални ситуации на шофиране. Сега използваният метод показва значителна разлика между резултатите, показани на пътя и тези, които се изчисляват с настоящата методология, разкри говорител на Европейската комисия.


хибрид Audi


Още във вторник, 12 юли, специална комисия, представляваща 27-те държави в ЕС, ще преразгледа разпоредбите, уреждащи сертифицирането на тези мерки. Целта е да се гарантира, че новият метод ще гарантира по-точни резултати в реални условия. Той ще повиши нивото на емисиите за определени модели, като вероятно ще лиши производителите и купувачите от субсидиите, на които се радват така наречените „чисти“ превозни средства.

В момента хибридите се радват на сериозен интерес от страна на потребителите, като през първото тримесечие на 2022 г. те имат дял от близо 25% на пазара в Европа. Ръстът им спрямо същия период на миналата година е 5,3%, съобщава Асоциацията на европейските производители (ACEA).

Измененията в метода на измерване ще засегне по-специално дела на електрическото задвижване, използван за изчисляване на емисиите (CO2) при хибридно превозно средство. Сега той се съпоставя спрямо този на бензиновия или дизеловия двигател, използван от автомобила. През 2025 г. дялът на електроенергията ще бъде намален, а от 2027 г. изчисленията ще се правят в съответствие с действителното потребление. Той ще се основава на данни, събрани от бордовите измервателни уреди за разхода на гориво.

„Години наред емисиите от plug-in хибридите се основаваха на нереалистични условия на шофиране“, отбеляза Анна Краинска от асоциацията „Транспорт и околна среда“, осъждайки публичните субсидии в подкрепа на тези „фалшиви електрически превозни средства“.

Според неправителствената организация Международен съвет за чист транспорт (ICCT), в реалния условия някои plug-in хибридни автомобили отделят три пъти повече CO2 и консумират три пъти повече гориво от официално декларираното.

„Този мит за превозни средства с ниски емисии и разход на гориво от 2 л/100 км приключи. Хибридите имат малки батерии, слаби електромотори и големи двигатели с вътрешно зареждане. Като цяло, те няма капацитет за бързо зареждане“, каза още Краинска.

Според много експерти, plug-in хибридът съчетава недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (голямо тегло и висока цена поради двата двигателя). И когато не се зареждат редовно с електричество, тези автомобили имат много висок разход на гориво. За някои шофьори, които комбинират дълги пътувания по магистрали и движение в града, именно този вид задвижване е алтернативата на дизела.


0 от 500
  • #37
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тея спорове стават смешни вече модерните ДВГ на бензин толкова са се развили че според мен освен при големите и по-мощни модели от Тигуан/Рав4 нагоре няма смисъл от друго освен бензин. Икономията на хибрид и дизел в класа на Клио и Голф (голямото мнозинство коли) е прекалено малка като хибрида има предимство за тези които искат автоматик за града защото винаги е автоматик.. А на старо както сме в БГ ест е друго там е според офертата и има по-големи разлики в разхода
  • #36
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хи хи ( преди 1 година )
    Мноу мъ кефят мен "двигателите с вътрешно зареждане" напрау умрам от кеф...
  • #35
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сменили са го вече, преди беша клас Д, вече е клас C, защото тези клас D станаха доста по-големи.
  • #34
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не са в класа на Приус. Приус е клас D
  • #33
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До #30 ( преди 1 година )
    Намери си данните за разхода на Ситроен С4, Голф и подобните дизелови. По WLTP горят около 4-4,5 в града и 3,5 извън. Средно около 4-4,2. В класа на Приус са, нали?
  • #32
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Баче Л ( преди 1 година )
    Аз карам Prius 2010 3rd gen който си взех чисто нов в Англия..На месец правя около 1000 мили и мога да каже ,че в месеците от Март до Октомври когато е по топло не качва повече от 4-4,5 бензин градско !!Зимата заради хибридната система прави 5 -5.2 ..Сега е на около 150к мили и от нов до сега за 12 г не е дал промяна в разхода..
  • #31
    6 rate up comment 11 rate down comment
    До #29 ( преди 1 година )
    Спор няма, Приус изглежда като за студенти. Дървено и евтино!
  • #30
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой дизел от класа на Тойота Проус харчи 4/100 в града?
  • #29
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мани,дай да не говориме колко гори дизелов Пасат,че милиарди глоби плащат точно за тези фалшификации. Докато Тойота Приус е с безупречна репутация не само като най-икономична голяма кола,ами и като най-безпроблемна. А и не изглежда скучно като Пасата за дядовци.
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Нещо се бъркаш по WLTP Пасат Б8 седан бензин 150 коня гори средно 6 на 100 а дизела с 150 коня съответно 5 на 100 но Приус е 120 коня и е по-логично да се сравни с Октавия