IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вече няма да има plug-in хибриди с разход 2 л/100 км

ЕС затегна правилата за измерване на вредните емисии при моделите със смесено задвижване

ЕС затяга правилата за измерване на вредните емисиите (CO2) при plug-in хибридите, така че те да съответстват повече на реални ситуации на шофиране. Сега използваният метод показва значителна разлика между резултатите, показани на пътя и тези, които се изчисляват с настоящата методология, разкри говорител на Европейската комисия.


хибрид Audi


Още във вторник, 12 юли, специална комисия, представляваща 27-те държави в ЕС, ще преразгледа разпоредбите, уреждащи сертифицирането на тези мерки. Целта е да се гарантира, че новият метод ще гарантира по-точни резултати в реални условия. Той ще повиши нивото на емисиите за определени модели, като вероятно ще лиши производителите и купувачите от субсидиите, на които се радват така наречените „чисти“ превозни средства.

В момента хибридите се радват на сериозен интерес от страна на потребителите, като през първото тримесечие на 2022 г. те имат дял от близо 25% на пазара в Европа. Ръстът им спрямо същия период на миналата година е 5,3%, съобщава Асоциацията на европейските производители (ACEA).

Измененията в метода на измерване ще засегне по-специално дела на електрическото задвижване, използван за изчисляване на емисиите (CO2) при хибридно превозно средство. Сега той се съпоставя спрямо този на бензиновия или дизеловия двигател, използван от автомобила. През 2025 г. дялът на електроенергията ще бъде намален, а от 2027 г. изчисленията ще се правят в съответствие с действителното потребление. Той ще се основава на данни, събрани от бордовите измервателни уреди за разхода на гориво.

„Години наред емисиите от plug-in хибридите се основаваха на нереалистични условия на шофиране“, отбеляза Анна Краинска от асоциацията „Транспорт и околна среда“, осъждайки публичните субсидии в подкрепа на тези „фалшиви електрически превозни средства“.

Според неправителствената организация Международен съвет за чист транспорт (ICCT), в реалния условия някои plug-in хибридни автомобили отделят три пъти повече CO2 и консумират три пъти повече гориво от официално декларираното.

„Този мит за превозни средства с ниски емисии и разход на гориво от 2 л/100 км приключи. Хибридите имат малки батерии, слаби електромотори и големи двигатели с вътрешно зареждане. Като цяло, те няма капацитет за бързо зареждане“, каза още Краинска.

Според много експерти, plug-in хибридът съчетава недостатъците на двигателите с вътрешно горене (замърсяване на въздуха) и тези на електрическите двигатели (голямо тегло и висока цена поради двата двигателя). И когато не се зареждат редовно с електричество, тези автомобили имат много висок разход на гориво. За някои шофьори, които комбинират дълги пътувания по магистрали и движение в града, именно този вид задвижване е алтернативата на дизела.


0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 26 ( преди 2 години )
    Дизела го намесих аз. Някой по долу спомена, че дизел не може около 4/100 в града. Явно има такива. Дадох просто пример
  • #26
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 2 години )
    Много добре знам че Приус не е зареждаем хибрид макар да има такава версия просто това се коментира. При зареждаемите предполагам е подобен разхода с разликата че могат повече километри само на ток но през останалото време носят 100-200 кила батерия а дизела не знам къде го намесваш изобщо в коментара нали знаеш че 1.0ТСИ НЕ е дизел
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До Баварец ( преди 2 години )
    Е, щом така си рекъл...не знаех че 400-500 гр масло за 29к км са много. Ама, гледам ги разбираш нещата. Съгласен!
  • #24
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Баварец ( преди 2 години )
    До #17: Пич, тук става дума за plugin хибрид, а не за Приус, който е само зареждащ се хибрид. Прочети първо, обмисли, пък после лек мозък за дизел!?! Времето на дизелът приключи през 2015 точно с дизел гейт на VAG, ако си пропуснал. По-основното е какво ще дишаш утре, ще можеш ли да оцелееш на по-високи температури, а не твоят кокошарник, който освен толкова дизел, харчи и толкова масло, щото VAG така си оправят мощността.
  • #23
    4 rate up comment 13 rate down comment
    #17 WLTP ( преди 2 години )
    Пич, на Пасат Б8 150 кс ср разход по WLTP е 4.8 л/100 км. Приус нема никакъв шанс никъде. Нито в разхода, нито в ускорение, багажник, управление...всичко!
  • #22
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До #18 ( преди 2 години )
    Мда, вервай си че Приус е в класа на Авенсис и Пасат. Пасат и Авенсис са в сегмент D. Приус от второто поколение е в сегмент С, на Фокус, Корола, Октовия и те така. Дори преди това е била и в сегмент B, при още по-малките
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 18, 19 ( преди 2 години )
    Октавия а не Фабия си е с размери на Приус ако искаш сравни Голф 1.0ТСИ и Корола хибрид там е почти идентично. Да писах че всеки си преценя дали си струва що за въпрос е това
  • #20
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    От моя гледна точка зареждаемите хибриди от доста добро решение. Много хора на запад живеят в еднофамилни жилища над 50 60 км от работното място като изминават по-голямата част по магистрала, и в града могат да са на 100% ел задвижване
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всеки си преценя ли каза?
  • #18
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Малката разлика е,че Приус е в класа на Авенсис и Пасат, а Фабия в клас мини.